Schaferbus

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Sabina Grönqvist - 7 december 2011 20:06

Unikt nr 1: 65 mail hade jag i inboxen idag. Inte för att det är så unikt i sig direkt, det unika däremot är att jag inte har öppnat min mail sedan förra månaden (30/11 för att vara bestämt). DET är snudd på unikt. Det tog en stund att läsa igenom, radera och vid behov svara.  

-


Unikt nr 2 är att jag somnat i soffan efter jobb både igår och idag. Jag brukar aldrig ta catnaps mitt på dan, att ligga och softa i soffan är ju en sak- men somna njae det är (läs: var) inte riktigt min grej. Imorgon börjar jag 8:30 och normalt sett brukar jag avsky att jobba till 17:30 men imorgon känns det rätt skönt med lite sovmorgon. Chefen försökte smyga med att ändra till 06:45 tur, när jag påpekade det hela fick jag höra att jag ju ändå brukar gilla de turerna bättre.   Jo visst men 1. Jag vill gärna bli tillfrågad och 2. det  passar mig fint med lite extra sovmorgon efter att ha jobbat så här mycket. Fredag & flextid kan inte komma fort nog nu känner jag....


Bokade tvätt 7-10 på lördag och det är ju snudd på "Iq:badboll" varning över den manövern, men jag ser det som så att jag antingen kan avboka fredag kväll eller peppa mig med att jag kan ha mysmorgon+ får mer ut av min lediga helg om jag går upp 6:30.   Kanske funkar...

-


Unikt nr 3 var att Khan fick omdömet otroligt välbalanserad (  ) hund hos veterinären idag trots X antal hispiga, kasta sig i kopplet, skälla som en dåre hundar i väntrummet. Han kan när han vill min lilla kamikaze   Kamikaze var han f ö också när de öppnade dörren och han vindade in mig i receptionen. Boink sa det när kontrollen över lallan försvann, Khan kanade ner för trappan & höll på att dra med sig receptionen på kuppen (eller iallafall smällde i den)   Enligt sköterskan var han tydligen väldigt glad när man kliade bakom örat...så det är vad jag har sysslat med under kvällen.  Vet var rätt glad över att lämna över till någon som inte ställde tusen frågor (om hur mycket vatten man ska blöta maten med i detalj som ägaren förre mig gjorde) utan mest ville veta om jag kunde köra på som jag tycker, och som inte blev hysterisk när det visade sig att ena sidan inte velat sluta blöda riktigt. Öronen såg förresten fina ut och klarade sig med lite koll och rengöring. 


-

Har passat på att uppdatera mig i bloggvärlden igen och anmält Khan till MH 2012. Det tog ett tag att komma på hur jag skulle hitta medlemsnummret (tack gode gud för google). Ska strax traska ut och se om Khan kan få ihop det här med blåstömning utan att lyfta på benet. Bakvagnen är ju inte helt stabil än och ett försök att lyfta på benet resulterade i att han druttade på omkull och var inte så intresserad av att försöka igen.   Sen får det nog bli en lussekatt & lite varm choklad känner jag. 


Ovido - Quiz & Flashcards