Schaferbus

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Äntligen en ände på tristessen. :-)

Av Sabina Grönqvist - 20 december 2011 22:00

Helgen har verkligen varit en lugnt tillställning. Jag har varit tröttare än tröttast.   I fredags (efter att ha hämtat Khan) tog jag ett varv med Electrulux, vi har ett speciellt förhållande han & jag- lite hat/kärlek sådär.  Diskade undan disken, gav den utsvultna vargen mat ( the aptite is back!) och sen styrde jag stegen mot Coop vid stadion för lite nödshopping. Hade inte så mycket som en brödbit hemma eller ägg (trytande matlagningsinspiration= omelett). 


Passade hur som helst på att köpa en bok när jag ändå var där: Ensamma hjärtan & herrelösa hundar av Lucy Dillon. Jag gillar ju  såna där "feel-good" böcker utan någon egentlig dramatik eller mystik så jag sträcklästa boken i lördags. Lyckades dessutom pricka in de få minuterna med uppehåll när det var dag för våra utflykter. 



I söndags samlades onsdagstårtgruppen får lite glöggmingel hos Nina & Jonas i Bara. En mysig kväll med massa prat & skratt. 

Hjälper mer än gärna till att klä granen.     


-

Igår passade jag på att återuppta våra promenader. Gick ner till Hasselgatan för att hämta bilen & köra till veterinären för återbesök. Jag vet inte vem som tyckte det var roligast att ses igen, Anita eller Khan.   Anita kunde iallafall inte se något i svalget (man ser ju inte hela vägen ner när man bara tittar sådär, men ändå). Eftersom Khan är så pass pigg som han är- fick han fri tyglar att spinna loss under julsemestern.   Med speciell order om att få springa av sig på fältet efter karamellerna som Anita bjöd på. Ska tillbaka igen om 1månad för sövning+ koll ner i halsen & samtidigt fixa vacc + rabiessprutan.   Den har ju liksom inte gått att ge under pågående infektion.  


-

Åkte ner på limhamnsfältet och lät Khan springa av sig all energi. Tog med mig en frisbee ner och plötsligt fanns det en viss poäng med att ge tillbaka den till mig ( att få den kastade igen). Det var ju bara hur mysigt som helst att traska runt där medan Khan rusade runt.    Khan fick dessutom en bra runda i eftermiddags när jag gått till jobb. Johanna & datorn tyckte inte helt lika & det ledde till viss frustration = långrunda med pigg schäfergosse   Nu ligger Khan i sin del av soffan (japp, han har en sån) & snarkar rätt gott.  


-

Idag stod jobb på schemat 8:30-17:30 & jag är helt förvånad över att jag kom därifrån i tid.   Mycket spännande dag (& inte nödvändigt i positiv bemärkelse). Åkte rätt pronto till djuraffären för att fylla på hundmaten & köpa lite tuggisar (de har liksom inte delats ut på över 1 månad med tanke på halsen) & det ekar tomt i lagret.  Fick med mig lite karameller som de sålde ut, några goa tuggisar till julafton & nyårsafton (mutor!?) Passade på att traska en rejäl runda med Khan sen & det blev liite diskussioner om koppelvett så här efter 1 månads tristess inkl en släng av tonårstrots tror jag. MEN Khan fattade vinken lagom till att en mastiff försökte rymma ur rasthagen under hot om våldsbrott vid lyckad flykt. Matten hon stod kvar, tyst på samma plats som innan.   Khan som egentligen inte gjorde så mkt utom rätt rejält intresse fick inse vikten av ögonkontakt med matte.   Egentligen borde jag ha prickat av lite grejor på att göra listan efter att vi kom hem. Nu orkade jag inte det. Det fick bli en dusch, vattna blommor & sen gav jag upp & la mig i soffan. Förhoppningsvis har jag lite mer energi imorgon & kan börja pricka av listan.   


 

 
 
Nina

Nina

21 december 2011 06:47

SÅ härligt att få grönt ljus, iaf for now - innan stora kollen :). Kan tänka mig att både granpiff, frisbee och långpromenader är värsta julklapparna för Khan-Banan ;). Vad fint du har julat hemma! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards