Schaferbus

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Min olydiga hund! <3

Av Sabina Grönqvist - 15 december 2011 18:24

Jag brukar ju inte precis vara imponerad av Herr Emil i Lönnebergas alla hyss (Ms patience I ain't  ), men just nu känns det bara härligt i hjärtat när han hittar på bus.    Nyss blev jag t ex burdust attackerad i soffan (& naggad i nacken) normalt brukar det föranledda en rätt burdus tillsägelse, men idag nöjde jag mig med att plocka bort honom med en mild förmaning .Det känns hur skönt som helst att Khan börjar bli lite pigg för första gången på nästan 1 månad, vill gå på promenader, leka med leksaker, hitta på bus & gärna träna något. 


Kunde inte motstå de där ögonen och lätt honom träna lite...   Försökte fundera ut en övning som skulle vara lugn & inte innehålla något krav (lydnadsmoment & böglydnad- nu jäklar tar det fyrr på alla håll och kanter- är fortfarande inte att tänka på). Khan fick lära sig att stänga lådor och skåpsdörrar. Det tog 5 klick+karamell och ca 1 minut. Kan tillägas att han var rätt motiverad, men förvånansvärt lugn & koncentrerad.    Nu somnade han rätt nöjd & det känns hur gott som helst. 


 

Aptiten är återigen gränsfall patologisk...

Inte helt nöjd med att vilan längre...  



 

Den här har legat på golvet, men inte varit intressant förrän idag.   

-

Nu är det snart julsemester & det är rätt mkt avtackningar på jobb. Idag bjöds det på smörgåstårta (hur god som helst) & inte mindre än 3 tårtor.   Några kollegor hade bakat till avtackning & sen fick vi två stora (säkert dyra) tårtor av patienterna.   Imorgon är det jullunch på jobb & det känns ju som ett rätt bra sätt att avsluta veckan på. En katastrofal inleddning & ett bra slut. 

Julsemestern känns helt plötsligt lite ljusare ut. Khan ska fortfarande ta det lugnt, men vi kommer kunna gå på promenader (och bara det känns underbart!!) & träna lite smått   

 
 
Nina

Nina

15 december 2011 19:43

Patologisk aptit - that we lajk ;)! Nu ska du se att du alldeles strax får känna stickningarna under armarna när Me-Khano rockar loss *fniss*. Härligt hur som helst att han är på bättringsvägen! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards