Schaferbus

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Sabina Grönqvist - 15 maj 2013 10:37

Idag är det onsdag fast egentligen lördag för mig  . Solen skinner & jag har varit ute på en rätt lugn morgonrunda med Khan variant längre. Mina enda planer för dagen är en långrunda med Khan, lydnadsträning ikväll & ta med mig kassarna som står på balkongen ner till pappersinsamlingen. Tog tag i vårstädningen i helgen så nu är hela balkongen avtorkad, badrummet, golvet & köket har fått sig en omgång också. 


Min plan inför träningen med gruppen är att fortsätta som i helgen där Khan fick vara ute under tiden alla tränade sina hundar men "bara" ta det lugn. Har man fått smeknamnet Kamikazen - MeKhano - Can Can K(h)anon så är det inte helt lätt. Jag tyckte ändå att han skötte det bra trots att apporter kastades, de andra hundarna tränade några meter ifrån plus fick sina bollar. Går det lika bra idag tänkte jag att Khan skulle få träna 1 eller 2 moment. Har bara inte riktigt bestämt mig för om det ska vara lugna moment eller lite mer fartiga (för att få växlingen)    .  


Igår var jag bara hem om efter jobb för att byta om till träningskläder. Det var nämligen dags att springa Blodomloppet tillsammans med några kollegor. Jag kom runt 5 km rundan ( som var 5,6 km när vi mätte?) på 30,58. Jag är inte helt nöjd med den tiden eftersom jag brukar springa runt 26 minuter MEN med tanke på att jag inte tränat på 4 veckor, inte känner mig helt frisk & fick världens hostattack efter 1,5 km så är jag rätt nöjd ändå. Jag borde ha kollat rundan på karta innan eftersom jag inte kan uppskatta avstånd alls, vilket innebar att jag kände mig rätt pigg när jag kom i mål. Eftersom vi ställde upp som lag fick vi en rätt rejäl fikakasse från ICA som vi mumsade på efteråt & blev kvar rätt längre trots att det blev lite kallt på slutet. Nu siktar vi på Iform loppet i september. 



Ovido - Quiz & Flashcards