Schaferbus

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Återupplivningsförsök

Av Sabina Grönqvist - 29 augusti 2013 23:18

Ska försöka göra ett återupplivningsförsök av bloggen. 6 dagars arbetsvecka, flyttpacka med kort varsel & att starta upp en utbildning på 50 % när man ska jobba 80 % gör att logistiken blir lite haltande och med det försvinner tid för bloggande & organiserad hundträning   . Snart är flytten över och då hoppas jag att jag får lite mer struktur på vardagen plus att jobba 80% innebär en studiedag i veckan där jag kan vara lite mer flexibel. Mycket tid kommer - såklart!- att gå åt till att studera, kursen är ju på 50 %, MEN den stora skillnaden är att jag på studiedagar kan bestämma min arbetstid. Jag har dessutom lyckats lägga många studiedagar på just onsdagar   . 


 


Igår skulle jag varit ledig- MEN- spenderade dagen på jobbmöte. Jag vet inte riktigt varför men jag var enormt stressad hela dagen. Sådär hjärtat i halsgropen stressad. Var hemma strax innan 17-tiden & tog med Khan på en löprunda i ett försök att lugna ner mig lite vilket inte funkade alls. Istället blev jag sen till onsdagsträningen & kände mig precis lika splittrad som innan   .   Valde att inte lägga plats eftersom jag parkerade samtidigt som resten av gruppen gick ner mot planen. Istället la jag Khan plats med Croy mitt på planen & det fick hyfsat tycker jag. Khan låg tills Jonas frestade med kastad boll   . Khan tog en tur med bollen men kom snabbt på andra tankar- jag känner mig rätt nöjd med att kunna bryta såna här busryck även om de gärna för hålla sig på ett minimum   . Efter den inledningen var det en rätt ûberglad schäferpåg som jag försökte lotsa runt i ett rätt långt pass linförighet med hjälp av Nina. Inledningsvis var det för mycket ljud för min smak & förvånande nog väldigt ofokuserat  . Khan hade väldigt svårt med att Jonas & Croy stod bredvid - när Khan såg dom på appellplanen åkte öronen bak, svansen gick i 210 knyck & det var lekinviter för hela slanten. Det blev till att göra passet svårt & tvinga Khan att koncentrera sig och jag tycker faktiskt att han hämta upp sig hyfsat bra. Läggande u gång & ställande u gång gjorde han fint. Avsluten är bättre men där han flyttar sig fortfarande för mkt i sidled när jag ansluter. Inkallning & apporteringen är jag jättenöjd med förutom T j u v n i n g a r n a!!   Jag höll mig iallafall till planen att avsluta med stadga vilket fungerade bra. På apporteringen var tugget rätt minimalt MEN Khan tog en rätt rejäl uppvisningsturné innan han kom in till sidan för att lämna av   . Vi hade helt enkelt en lite sämre dag på jobb MEN jag är rätt nöjd ändå med tanke på att 1. Diva HÖGlöper & 2. Khan är alltid mer än dubbel så speedad nere på klubben och jag lyckades ändå med lite marginal att hålla ihop en rätt hyfsad träning trots mkt aktivitet runt omkring   . Än är vi inte där jag vill att vi ska vara träningsmässig men jag känner att vi är på väg åt rätt håll.


Imorgon väntar afterwork tillsammans med stora delar av jobb   medan Khan lever lyxliv & får gå på långrundor med mamma  . På lördag väntar mera flyttpackning, packning till kurs i Göteborg, hämtning av studieböcker i Svedala & sen hade jag tänkt försöka få till lite lydnadsträning, ett spår & förhoppningsvis en budföring.


       

 
 
Nina

Nina

3 september 2013 07:10

Tro tusan du är stressad! Herregud att allt ska behöva hända på en och samma gång :(. ORKA! Men men. Flytten lär du ju inte behöva greja med allt för länge iaf. Mkt bra uppsamling i onsdags trots störningsmoment! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards