Schaferbus

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Sabina Grönqvist - 20 augusti 2013 20:33

Idag blir det en kvällsblogg, det finns absolut inga tv program att titta på så då passar jag på att uppdatera min väldigt eftersatta blogg. 


Passade på att ta en rejäl sovmorgon efter jobbhelgen & det var ju väldigt välbehövligt. Kände mig sugen på att träna lite lydnad & slängde iväg ett sms till Nina. Förmiddagen spenderade jag sedan i soffan med att kolla på film: Das leben der anderen - en riktigt bra film tycker jag. Har sträckkollat på serien Weissensee på SVT Play i veckan & jag gillar den typen av filmer/serien som bygger på verkliga händelser. Körde mamma till lund efter lunch och därför kom jag fram till Bara lite tidigare än tänkt. Jag hade först tänkt gå långrunda i Bokskogen men kom på andra tankar när jag kom på hur V A R M T där är i sommarvärme, så istället för att gå långrundan där traskade vi på fälten bakom Nina & Jonas hus. Tack & lov slapp vi träffa på både harar, katter & rådjur som kan vistas där   .


     

Inkallningsgrisnit   .


Efter kaffe & supergod fruktsallad körde vi bort till en gräsmatta för att köra igenom Khan. Vi fokuserade på våra akilleshälar så efter lite värmning fick Khan ligga plats (i skuggan) som han fixade galant på första försöket. Både jag & Nina höll oss - såklart- sjukt lugna men jublade STORT inombords   . Fortsatte med läggande & ställande under gång som börjar kännas rätt stabilt. Det är avslutningen i ställandet som är lite skakigt med extra steg men på bara några pass har det blivit mkt bättre. Khan kan ju det här med omvänt lockande sedan tidigare- jag har bara inte tänkt på att använda det här tidigare. Apportering (Lkl 1) brukar kunna innebära en hel del tugg & stundtals lite rumplyft   . Idag provade jag (efter tips) att ge apporten längre ner & påminna innan om att hålla "FAST" & det blev mycket bättre direkt   . Efter mer kaffe & allmänt prat körde jag hemåt för att landa soffan där jag lär bli sittandes resten av kvällen förutom en nattarunda med Khan. Imorgon väntar tyvärr kvällsarbete så det blir inget onsdagsparty för oss  , men jag funderar lite på att åka iväg och lägga spår någonstans i närheten- funderar bara på var.        

Ovido - Quiz & Flashcards