Schaferbus

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Sabina Grönqvist - 7 augusti 2013 11:11

Passar på att uppdatera bloggen lite. De senaste inläggen har försvunnit efter en massa strul med bloggplatsen & jag har inte orkat skriva om allt igen. Hur som helst så har jag installerat mig som husvakt & det verkar som att vädergudarna tänker vara på min sida. 30 grader varmt känns helt ok när man kan vara ute i trädgården & bada i pool. Perfekt uppladdning för vad som väntar när jag är tillbaka i Malmö. Startar nästan direkt med att packa ihop hela lägenheten & städa. 


          


Lite hundträning har jag också hunnit med. Har kört inlärning av kryp i trädgården, fjärren (sitt-ligg) & så en massa platsliggningsträning. Passar på att använda Ulla som störning, så det blir lite mer på riktigt. Körde 4 vändor igår - 1 i trädgården där Khan fick ligga ca 7-8 minuter medan jag & Ulla donade omkring och så 3 ute på en gräsmatta med Ulla bredvid   .


Nu har båda hundarna precis somnat ute i trädgården & jag tänkte ta ett dopp i poolen innan vi traskar iväg för ytterliggare en platsliggningsträning där min plan är att utöka tiden men stå kvar på samma avstånd. Imorgon är tanken att öka avståndet, men minska tiden något. Så får vi se hur det går... 





Ovido - Quiz & Flashcards