Schaferbus

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Inte alls som det var tänkt.

Av Sabina Grönqvist - 12 augusti 2013 10:54

Igår var det alltså min & Khans debut i lydnadsklass 1. Det gick tyvärr inte alls som det var tänkt. Stod medvetet över platsen men siktade på betyg i alla andra moment. Han kändes hur fin som helst under värmningen ( där Vicky som följde med kommenderade). Tyvärr fungerade läggandet inte alls igår - varför vet jag inte - och det vara bara att bryta och åka hem- gjorde dock om läggandet innan jag satte in honom i bilen. Hade han enbart nollat läggandet hade jag självklart fortsatt, det är liksom inte hela världen men när han spann loss kände jag bara att "NEJ, detta gör jag inte". Guldkornet igår var linförigheten som jag tyckte han gjorde fint och lugnt.  


-


Åkte ner till klubben och efter lite fika och så tog jag ut Khan för att köra igenom Lkl 1 igen - ta tjuren vid hornen s a s - med tanken att han skulle få göra rätt. Läggandet - som han verkligen gjort jättefint senaste månaden- funkade fortfarande inte. Dessutom lämnade han position under "stå" någon han aldrig gjort   . Jaja, vi avslutade iallafall med att han gjorde rätt (med viss hjälp   ) och sen åkte jag hemåt efter att ha plockat upp en kompis som skulle komma på middag. Vi gick en rätt lång runda med hundarna innan vi landade ute i trädgården med varsin cider. Vi hade en mysig kväll men fick flytta in nästan direkt när vi börjat äta eftersom regnet började vräka ner. Tog hundarna med mig & följde Mimmie till bussen strax efter 22 och sen somnade jag rätt ovaggad när vi kom tillbaka. 


Idag händer inte så mycket mer än att jag varit på långrunda med hundarna direkt på morgonen och ska strax bege mig mot jobb. Mamma kommer hit en stund på eftermiddagen/kvällen så det inte blir så många timmar själv för hundarna och sen traskar jag iväg på en lite längre runda igen när jag kommer hem  . En vilodag med andra ord för båda hundarna. 




 
 
Nina

Nina

12 augusti 2013 12:06

Vilket jäkla skit! Målsättningen var ju dessutom helt rimlig med tanke på hur träningen gått den senaste tiden. Härlig att du orkade ta tag i det hela direkt! Kramar

http://www.palmtrand.se

Sabina Grönqvist

12 augusti 2013 23:03

Ja det kändes faktiskt som att det skulle gå vägen, men nej :-(! Tack för pepp! Kramar ?

 
Ingen bild

Susanne

12 augusti 2013 18:38

Helt ny situation bara:).
Kommer gå mkt bättre nästa gång:).
Kramkram

Sabina Grönqvist

12 augusti 2013 23:02

Tack- det var snällt ?!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards