Schaferbus

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

På det fjärde ska det ske...

Av Sabina Grönqvist - 8 augusti 2013 20:48

Nu ska vi se om jag & bloggplatsen kan komma överens med lite tips från bloggcoachen Nina. Jag har redan blivit utkastad en gång, innan jag ens hann öppna ett inlägg   . Liite synd att det inte går att trycka ctrl+ S varannan sekund som i Word kan jag tycka.


Igår var det alltså dags för onsdagsträning nere på klubben. Däremot var det inte lydnad som stod på schemat utan ringträning. Petra fick agera dragning till Khan & med tanke på att varken jag eller Khan visste riktigt vad vi höll på med så är jag rätt nöjd. När det kom till att ställa upp hundarna fick Petra ta över (BRA träning för mattegrisen Khan   ) eftersom jag inte kommer vara på utställningen. Vi ska träna lite hemma på att han ska stå still med benet sträckt men annars tycker jag han var duktig. 


Myggen igår var däremot inte nådiga. Jag fick 20 myggbett (& reagerade på typ 15 av dom) trots 2 olika sprayer. Khan la sig självmant ner när vi pausade - halleluja moment - men blev snabbt helt blodig över nosen som myggen stacks   . Efter lite fika och så tog jag ut Khan för ett intervall / budföringspass till Magnus. Min plan var att börja fasa ut stödhjulet: kopplet. Körde dessutom en rätt rejäl sträcka redan första skicket (återigen vill jag inte hamna i såhärskamomentetseut-träsket där heller). Det gick mycket mycket bra   ! Khan hade inga tendenser till att runda & dra iväg (däremot har han ju en bromssträcka lika lång som ett Boeing flygplan), han ville gärna tjuva MEN gjorde det inte. Körde 3 skick & sen fick han vinna bollen hos Magnus. Är grymt, grymt nöjd med hur bra budföringen har blivit på bara några få träningar. Nu är det detta som gäller & igår bestämde jag mig för att INTE pilla mer i Khans budföring. Nej, ingångarna är inte fina MEN jag prioriterar helt enkelt att han 1. Stannar hos mottagaren 2. Springer äkta Kamikazefart till oss båda & 3. inte tjuvar. Det jag tänker lägga fokus på nu är att göra det med så många olika personer som möjligt. 


Gick en runda med Kattis och Lotta (som var snäll & tog Ulla i koppel så jag slapp gå två rundor) innan jag körde mot Svedala. 


 

 Var inom till lägenheten idag för att kolla till blommor & post. Hämtade upp mamma på vägen för en fika i Svedala innan vi gick på långrunda tillsammans. Körde mamma hem igen & passade sedan på att städa lite medan det ändå regnade innan vi gick ut på en tränings- /kvällsrunda. 

     


Idag ökade jag enligt planen avståndet när vi tränade platsliggning. Däremot beslöt jag mig efter några misslyckade försök att inte korta tiden. Varför? Jo, för att Khan reste sig efter ca 30 sekunder a la nejmenjagtrorjagärklarnu. Jag blev inte irriterad utan kände mest att gör du det men du kommer åka ändå vara tvungen att ligga där jag sa till dig att ligga. Efter 3 vändor ( alltså 4:e försöket) låg han hur lugnt och avslappnat som helst. Jag tror det viktiga är att en tävlingsmässig platsliggning ska vara busenkel för Khan, annars är risken att han "lär" sig momentet och när det är klart. Grejen är inte att han inte KAN, då hade han aldrig legat i 6 minuter idag med cyklister, joggare bakom, barn som cyklade några meter bredvid & hundar som passerade. Det handlar helt enkelt om att han tycker att han inte behöver. Lösningen på det är helt enkelt att vara envisare än åsnan själv & lägga om varenda gång på samma plats OCH tala om att det inte är ok att ruttna   .  


     

Myggen på klubben igår var som sagt helt sjukt på bettet. Jag gillar inte kortison (effekten kommer liksom med ett rätt högt pris- direkt) men under eftermiddagen gav jag upp och satte mig i bilen för att köra till närmsta apotek som tack och lov fanns i Svedala. Imorgon efter jobb ska jag köra förbi min lägenhet för att hämta upp antihistamintabletterna. Jag har t ex svårt att böja höger knä + fotled pga ett myggbett & låren är dubbelt så stora    .  

 
 
Ingen bild

Susanne

9 augusti 2013 19:36

Kul med bilder och blogg från huset☺.

Sabina Grönqvist

10 augusti 2013 18:04

Men eller hur :-)!! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards