Schaferbus

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Vårvindar

Av Sabina Grönqvist - 20 maj 2013 10:04

Ny vecka som börjat lite annorlunda för mig. Igår efter jobb kände jag bara att jag blev på sjukt dåligt humör. Gick hem och la mig på soffan en stund men inte blev det bättre för det. Khan behövde en långrunda & jag kunde inte för mitt liv uppbåda energi för att ens fixa yoggi & flingor till middag åt mig själv. Alltså bjöd jag in mig själv på middag hos mamma & tog en runda förbi Pildammsparken så att Khan fick rasta av sig. Idag vaknade jag alltså upp till nybryggt kaffe och kunde ta det lite lugnt innan jag traskade iväg på långrunda med Khan, där vi fick till ett väldigt långt fritt följ med endast enstaka belöningar: muntliga eller godis. Diva kom in från sin långrunda precis när jag vaknade   . Nu har hundarna svimmat i varsin hörna & jag ska precis koka lite mer kaffe.


Helgen har jag spenderat på jobb men laddade upp på allra bästa sätt  . I fredags var vi nämligen några stycken från gruppen som träffades nere på klubben för hundträning & fika i sommarvärmen. Shit vilken mysig förmiddag det blev & jag kände mig taggad när jag sladdade in på sjukhusets parkering med 10 minuter till godo. 


Khan & jag hade dessutom en väldigt bra träning  . Körde sitt kvar / ligg kvar där jag försökte dra honom ur position med kopplet. Varvar med att inte göra det för att inte bygga in ett moment i momentet där han bara kan sitta kvar eller ligga kvar om jag först gör så   . Apporteringarna blev jag väldigt nöjd med liksom hopp-sitt-hopp där Khan faktiskt rättade in sig själv innanför hindret (han hoppar annars sjukt snett åt höger) & satt stadigt utan tjuvningstendenser. 


     


Ett supermega grattis säger jag till Jonas, Nina & Faxe som efter X antal hundar & timmar som lagts på att klura, träna och trixa äntligen har en ny polishund i huset   !! 

 
 
Nina

Nina

25 maj 2013 21:26

Tack för grattis :)! Vilka fina sommarbilder och GUD så gött att träningen gick bra! //Bamsekramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

25 maj 2013 21:30

Nu känns det faktiskt som att jag hittat hur jag ska jobba med Kamikazen ?!! Tack vare engagerade träningskompisar ??

SÅ glad jag är för din & Jonas skull- som ni kämpat! Jag är djupt imponerad.

// Kraaamar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards