Schaferbus

Direktlänk till inlägg 7 maj 2013

Tillbaka på fortet.

Av Sabina Grönqvist - 7 maj 2013 23:52

Så nu är jag - äntligen- tillbaka på fortet. Fortfarande med en whiskey röst som inte går av för hackor om jag ska tro mina kollegor, vad förkyld du låter!, medan jag tycker att jag låter frisk  . Min student som välkomnades med att slussas runt förra veckan, visade sig vara supertrevlig & utomhus skiner solen med temp reglaget instället på sommarvärme. Veckan kunde icke börjat bättre enligt mig. Enda minuset är ju att halsen fortfarande inte är bra vilket innebär att jag faktiskt inte vågar träna.


Jag började känna mig någorlunda bättre i helgen. Funderade lite på att åka iväg & träna med Khan, men efter en kortare morgonrunda insåg jag att det inte precis var en lysande idé. Istället packade jag en ryggsäck med kaffe, köttbullsmacka & lite frukt och traskade till Pildammsparken där vi spenderade några timmar på en filt i solen. Är sjukt nöjd med Khan som låg lugn omkring min filt (han får inget kommando att ligga, utan för röra sig runt om min filt men lägger sig ner när inget händer) trots att 2 barnfamiljer grillade någon meter bakom oss & barnen roade sig med att spela fotboll +tennis & alla bollar flög antingen förbi eller på oss. 


       

En av de (kanske) största nackdelarna med att ha varit sjuk så länge som jag varit (plus lite semester innan dess) är att jag har vänt dygnet till dit jag vill: vakna vid 9-9:30 somna vid 01-02. Det innebär tyvärr att jag inte är ett dugg trött just nu trots att klockan ringer 05 imorgon för ett morgonpass. Tänker dock inte stressa i säng, tycker det är värre att vända & vrida mig. Jag går och lägger mig när jag är trött & tröstar mig med att det är onsdag fast fredag för mig imorgon & sedan 4 dagars ledighet. 


Hade förresten helt glömt bort att jag lovat att Johanna kunde låna bilen imorgon /idag vilket mamma påminde mig om när hon lämnade över Khan efter mitt kvällspass. Nu löser sig onsdagsträningen ändå eftersom Susanne hämtar upp mig  . Tacka vet jag onsdagsgruppen ! Ska fundera ut en träningsplan under dagen.  Funderar på om inte Khan ska få springa budisar. Dels för att jag känner att jag vill lösa knuten hos mottagaren genom mängdträning & sen för att det är bra fysträning att kunna ta till (& då ska han ju helst springa flera gånger). Fast så är det ju det här med att köra ösiga moment på appellplanen just nu för Kamikazen... Samtidigt är det inte helt lätt för mig att fysträna själv eftersom jag 1. inte vill bollrasta mer än i undantagsfall & 2. inte kan skicka på budföring till vem som just nu vilket gör att jag behöver använda onsdagsgruppen.    

 
 
Nina

Nina

8 maj 2013 12:53

Vi löser det mesta i Onsdagsgruppen :). Behövs skjuts så ordnar vi det, det är ju en del som har mer än en bur i bilen. Vi ska ev oxå köra budisar ikväll, vi får se :). Det ordnar sig! Skönt att du är på bättringsvägen iaf! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

8 maj 2013 23:16

Nu har jag fullkomligt tröttnat på att vara sjuk känner jag- så nu får det va!

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards