Schaferbus

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Ett helt vanlig onsdagsträning

Av Sabina Grönqvist - 14 mars 2013 09:58

Igår var det lydnadsträning nere på klubben tillsammans med 3 (tror jag det var) valpkurser inkl pipleksaker & kaninparty. Vi hade hursomhelst en bra dag på jobbet för utom läggande under gång/ platsliggning. Fria följet & stegförflyttningar fungerade fint igår med endast någon enstaka aktivitetshöjning. Det jag kan tycka är att han har en tendens att sitta snett i halterna. Hopp-sitt-hopp där sitter han numera kvar väldigt fint utan att försöka tjuva, hoppar lite väl snett för min smak MEN hoppar alltid tillbaka. Inkallningen satt han också kvar fint på, här är det avsluten igen som kanske inte är så snygga. Tror jag ska träna lite på det vid sidan av faktiskt. Läggande u gång - ja - där låg han då inte kvar i många sekunder. Hämtade tillbaka honom & så gjorde vi om 2 gånger. Tror helt enkelt att jag får hålla på så här tills han inser att han alltid kommer få sitta kvar/ ligga kvar på anvisad plats så länge som jag säger oavsett hur han försöker komma undan. Innan vi gick till bilen fick Khan ligga ner och pausa lite medan jag tittade på när Nina och Anna grejade med Cobras kryp. 


Idag är det faktiskt lite solsken & jag tror det får bli en tur till klubben för lite träning & rastning innan jag rullar vidare mot jobb. 


I helgen tror jag att jag ska ta tag i att börja lära in vittringen & krypet. Det går liksom att öva inomhus och det passar mig fint. Reklampausträning utan att behöva dra på sig en hel garderob med kläder först. 


 
 
Nina

Nina

14 mars 2013 14:29

Det såg verkligen superbra ut igår! Vi stod på håll och var jätteimpade över lugnet och att han både satt och låg kvar så fint (det enda rycket oräknat). Nästa gång startar vi med kommendering! Heja! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

14 mars 2013 22:52

Det är verkligen SÅ kul att det har gått framåt så här fort på relativt kort tid/få träningar!

// Kramar

 
Malin

Malin

16 mars 2013 07:31

Härligt med träning, så roligt :)

http://liivat.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards