Schaferbus

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Sommarvärme

Av Sabina Grönqvist - 28 juli 2012 11:30

Äntligen har sommarvärmen kommit till Skåne. Jag har passat på att vara på stranden så mycket som möjligt & har faktiskt undvikit att bränna mig, förutom på fotryggarna där jag glömde använda solskyddskräm. 


Khan har fått långrundor tidigt på morgonen & senare på kvällarna när det varit lite svalare. Vi har hunnit med att bada lite också. Khan skar sig på något i vattnet sist vi var & badade, så nu går han med bandage. Han skar sig i kanten på trampdynan vid klon som sitter uppe på benen liksom.


   



I torsdags träffades jag & en kompis i pildammarna för att vara med på Allsång- pildammarna i mitt hjärta. Det var rätt trevligt tycker jag. Lite extra kul att höra en hel publik ta i från tårna och sjunga Euphoria. 


I fredags tog jag en paus från beachen eftersom släkten kom på besök. Vi fixade lite fika & sen gick vi ner på gården så att barnen fick leka lite på lekplatsen. Khan fick följa med & ligga i skuggan- rätt mysigt tyckte han nog och för att inte vara van med barn skötte han sig rätt ok när 3 busungar for runt   . Kvällen spenderades i alnarpsparken tillsammans med mamma, mormor & Petra. Vi hade tagit med oss middag & hade det inte varit för alla mygg (nej, vi hade ingen spray den är slut) så hade vi nog suttit kvar ett bra tag till. OS- invigningen blev det inget av. Jag fick vansinnigt ont i halsen & öronen och spenderade mestadels av natten med att fundera över hur många gånger / minut man faktiskt sväljer  . Idag känns det lite bättre så länge jag proppar i mig ett batteri med piller. 


Det får bli till att vila i helgen, jag vill inte vara sjuk en sekund mer än nödvändigt på min semester. Apoteket på Mobilia ska få sig ett besök, rätt nice att ha det 5 minuter från dörren. Khan ska få ytterliggare 1 långrunda har jag tänkt, men det blev tyvärr ingen skogsträning för oss, men i gengäld hade jag tänkt bli frisk snabbare iom att jag vilar   . 

 
 
Ingen bild

Susanne

30 juli 2012 07:29

Snacka om att pricka in rätt semestervecka,hehe avis....
Inget kul med halsont i värmen inte men med massa karameller och vila borde det gå fort över. Krya på!!
Kramis

Sabina Grönqvist

30 juli 2012 11:55

Halsont & tropisk värme är absolut ingen trevlig kombo! Det är inte alls mig emot med regn & svalare temperatur.... just nu iallafall.

// Kram

 
Ingen bild

Cina

30 juli 2012 09:32

Hoppas du kom ihåg att köpa nytt myggspray när du nu ändå var på Apoteket ;) De lär få ny kraft om inte på andra ställen så på "el clubbo". Krya på dig.

Sabina Grönqvist

30 juli 2012 11:54

Du kan tro jag har bunkrat upp med myggspray!!!


/ Kram kram.

 
Nina

Nina

30 juli 2012 09:55

Ajamen - sjuk!? Värdelöst på riktigt. Håller tummen för fortsatt lyckad doping och - så klart - tillfrisknande :). Vila är grejen och just nu är det ju dessutom inte så strandigt väder heller! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

30 juli 2012 11:53

Jag dopar mig med allt jag kan komma på. Nä- det känns ju inte som att jag missar en massa stranddagar iallafall.... men fy vad tradigt det är att vara sjuk!

/ Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards