Schaferbus

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Aktivitets- & bildchock.

Av Sabina Grönqvist - 23 juli 2012 10:45

Äntligen verkar det som att sommarvärmen har anlänt till skåne. Inte en dag för tidigt om ni frågar mig. 


Khan har fått sig en aktivitetschock som heter duga efter några veckors vila  . Vi har varit på klubben & tränat lydnad både lördag & söndag. Båda träningarna har jag varit riktigt, riktigt nöjd. Extra bra var det igår & det måste ju helt klart bero på den nya västen från Huurta som jag köpte när på Vipdogs öppna hus i lördags   .


I lördags värmde jag upp enligt plan. Gå en runda & sen värmning med linförighet innan vi börjar. med något annat. Det blev ett rätt så långt pass där jag fokuserade vänstersvängar & vänster halt eftersom Khan har liiite tendens att tränga när det går långt mellan träningarna. Fortsatte med ställande u gång och läggande u gång som börjar ta sig rejält tycker jag. Han reagerar snabbt & jag tror inte att han tar så många extra steg, tycker det är lite svårt att se samtidigt som jag ska gå. Framförgåendet är helt ok, han går ut rakt och tempot börjar bli bättre - tillskillnad från när jag nästan trillade framstupa för att kunna bromsa   . Det jag måste tänka på är att han göra flyter framåt i positionen efter första varvet. Avslutade med ligg K V A R på anvisad plats & jag tycker att det oxå går framåt om än allt för sakta för mig   . Efter träningen samåkte jag & Cina ut till Vipdogs öppna hus där jag som sagt shoppade ny träningsväst, 2 bollar & Furminator shampoot. Det är absolut inget fel på min arrak väst förutom att den inte är gjort för så små människor som mig   . Det gjorde inte så mycket när Khan var mindre, men nu slår han i västen hela tiden & hamnar på sniskan när han flyttar sig. Shampot hade jag tänkt att jag skulle pröva idag.  


Igår var vi några som samlades nere på klubben runt lunchtid för att träna. Efter lite fika kikade jag på Nina med Yaxxon & Frasse innan jag tog ut Khan för att fortsätta med veckans moment: linförighet, stadga i stå, sitt, ligg & hopp.


         


Linförigheten är jag nöjd med & tänker inte nöta så mycket faktiskt. Han kan som sagt tränga lite, men hellre att han är med & jobbar på fint i svängar/halter så kan man greja med positionen på sikt. Ingångarna har oxå blivit mycket bättre överlag. Han gör ett litet skutt, men använder inte mig som bromskloss längre. Mycket bra!  Hopp-sitt-hopp, läggande u gång & ställande u gång gjorde han jättefint & utan tendens till att tjuva igår. Som avslutning fick Khan ligga kvar medan Ajaxx tränade apportering & det är jag riktigt nöjd med faktiskt. Jag stod nära & påminde när jag såg att det började rycka i bakbenen- men det är iallafall framsteg  .


     

Har stenkoll på att posa för fotografen...   

   


Efter träningen körde jag till Blåseberga på rastrunda & det var hur mysigt som helst att kunna gå på runda i kortärmat utan att frysa. Passade på att klippa klorna & furminera Khan på kvällen & idag väntar som sagt ett bad med Furminator schampot.  


    


Idag ska jag förutom att bada Khan, hämta ut ett recept på Interceptor, sola i parken & ta en tur till gymmet. Khan ska få en behövlig vilodag & för nöja sig med promenader.  



 
 
Nina

Nina

23 juli 2012 11:25

Aktivitetschocker har det blivit lite varstans alltså :). Västen gjorde säkert sitt till men jag tror eventuellt att du har tränat mer än du minns ;-). Hoppas nu att furminatorschampot funkar som utlovats och tack för alla fina bilder! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Cina

23 juli 2012 15:54

redan på lördagen, i den gamla västen ;), syntes goda tecken så västen får inte all ära :))))

Härligt med lite foton igen :)

 
PShundar

PShundar

26 juli 2012 21:30

åh, nu blev vi ju träningssugna!

http://pshundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards