Schaferbus

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Sabina Grönqvist - 11 april 2013 10:04

Då var det dags för ett livstecken. Bloggen har legat på sparlåga ett tag (det är sådär kul att läsa om likadana dagar- jobb, rasta hund, träna, sova). Extra störrigt är det när jag väl skrivit ett inlägg så har Bloggplatsen hängt sig & raderat allt. Orka skriva om.... Nu kommer våren känns det som & det är ju en välbehövlig energiboost.


I förrgår (min första lediga dag på länge) snörade jag på mig mina jogginskor & tog en joggingtur som blev nästan 10 km med Khan. Det tog nästan 55 minuter så det gick inte fort, men jag håller fortfarande på att löra Khan hur jag vill att det ska gå till när vi springer. Han måste jobba i trav & får inte lov att använda bakbenen till att skutta/gräva sig framåt. 


 


Igår traskade vi två långrundor & Khan fick träna lite på båda. Förmiddagsrundan fick han öva på skiftet stå-sitt-ligg på en smal sten för att han ska bli tvungen att hålla tassarna stilla & använda sina muskler. På eftermiddagen blev det linförighet & lagd hund ligger vid varje trafikljus.


 

Lagd hund ligger med störning av kastade godisbitar & matte som hänger av sig kläder & försvinner ur synhåll.


Mellan långrundorna hann jag & en kompis med en shoppingtur nere på stan & middag på Mando (som har 40 % på alla maträtter under vardagskvällar). 


 


Idag är det dags att vända på dygnet, inatt väntar nattjobb på fortet. Jag ska gå en långrunda i det här tradiga vädret & sen blir det en tur till gymmet innan jag ska försöka vila lite.

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards