Schaferbus

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .



 


Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor & så en hel del hundträning inomhus. Khan har börjat slarva i skiftet stå från att ha låst bakbenen jättefint till att kunna ta några steg framåt när jag ökar på avståndet. Annars tycker jag att han göra snabba & distinkta skiften. Har även börjat träna hackan i backen, vet inte om jag ska använda det till platsen än - men det är hjärngympa iallafall. 


Har även fortsatt att träna rutan under veckan & det går faktiskt riktigt bra. Jag kommer varva bollen i rutan med att ta bort den. Det jag måste vara noga med där tror jag är att leka INNE I rutan efter att jag kastat bollen till honom. Förra passet gjorde jag inte det & då fick jag direkt stopp halvvägs innan Khan vände upp & backade in i rutan, med lek i rutan fick jag inget sånt   .  


   

Som "ny" regel ingår också att ligga / sitta still medan jag ställer iordning allt, träningsväskan ska även kunna stå öppen utan att den får lov att röras. Gör man inte det blir det inte någon annan träning än "tråkig" håll-dig-till-spelreglernaträning.

     

Idag väntar lite mer träning för Khan inomhus + långrunda. Sen ikväll blir det en tur till gymmet för mig. 


Ovido - Quiz & Flashcards