Schaferbus

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Sabina Grönqvist - 8 oktober 2013 11:39

Så var det dags att summera helgen. Igår hade jag studiedag & arbetade hemifrån så söndagskänslan infann sig inte förrän igår kväll. 


Helgen har varit rätt så lugn & jag har hunnit med både träning av Khan och mig själv. I söndags var det skogsträning med gruppen & Khan fick 2 omgångar av budföring till Mattias (ny mottagare för Khan) och 3 spårstarter. Första omgången budföring gick lite sisådär med återfall till runda mottagaren & spring tillbaka MEN vi fick jobbat igenom det & andra omgången (där Mattias fick instruktionen att kräva att Khan kom in & satte sig ordentligt) gick mycket bra. Bollen höll Mattias gömd under alla skicken & styrde bara in med handen precis vid ingången. Spårstarterna gick också mycket bra & där hade jag lagt 3 olika utgångar till spåret för att få Khan att börja jobba direkt & det kan nog bli riktigt bra. 


Idag är det alltså dags för kvällspass & jag passade på att gå ner till parken & träna lite med Khan. Skruvade upp svårighetsgraden rätt ordentligt på toleransträningen för att inte fastna i ett mönster - det går liksom fort för en kamikaze. Inledningsvis blev det ju inte så lyckat med mycket tjuvstarter men efter lite envishet såg det ut såhär:



Fortfarande är det arbete med belöning på marken, t ex fritt följ, som Khan har väldigt svårt för. 

Ovido - Quiz & Flashcards