Schaferbus

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Klubbdag

Av Sabina Grönqvist - 17 september 2012 18:30

Starten av tre dagars helgen var ju verkligen sofft. Efter morgonrundan parkerade jag mig i soffan med kaffekoppen, tända ljus & tv 3 play. 


 

Gjorde en paus i slöedagen för att åka till Bokskogen på långtur & lite träning, men annars spenderades hela dagen i soffan. Har en förkylning som inte riktigt vill bryta ut & det kändes när jag började trava runt off-pist i skogen, så det fick bli promenad på stigar & lite platsliggningsträning istället   .


 


 


 

Hej hej korna....  


Igår var jag grymt sugen på att träna lite lydnad med Kamikazen   . Vi har ju såklart tränat på rundor & skogspromenader men det var längesedan vi var nere på klubben. Stuvade in packning likvärdigt med 1 veckas semester i bilen, stoppade in hunden & drog ner. Började med att gå en rastrunda innan jag tog tag i ett mastordont pass linförighet/fritt följ. Jag har ju tyckt att Khans position har gått från grym till lite slashasig ( vilket jag även fick bekräftat sist vi hade ögon på oss). Alltså har vi jobbat med det & efter att jag la till bollen eller som det annars heter extern belöning   så är Khan lite mer mån om att hamna rätt. Han är lite som matte -  a ka "Jag kuggade 2 tentor i läkemedelsberäkning eftersom jag inte läst hela frågan utan svarade på det jag trodde de ville veta." På köpet verkar jag faktiskt ha fått bort lite av att bollen motsvarar en känsla av MY PRECIOUS hos Khan.

    

Gick vidare till Hopp- sitt- hopp & där har jag tagit mig en funderare och bestämt mig för att skita i hans sneda uthopp så länge det inte är helt i en annan del av Malmö. Egentligen vill jag ju ha ett betydligt rakare uthopp men risken är ju snarare att jag petar i sönder ett moment han annars gör fint. Ev ska jag prova vad som händer om jag lägger bollen som extern belöning, men annars får det helt enkelt va. Avslutade med att träna lite olika delar i apporteringen. Ingångar med apport i munnen, snabba gripande & hålla fast. Blev kanon bra   . 


Efter lite paus & fika fick Khan komma ut    för pass nr 2 med samma moment som innan. Cina utrustades med klicker & den gick rätt varm även om vi flytade fokus från att klicka för snygga svängar till rakorna. Fick lite nya tips kring apporteringen a lá man vet aldrig om man får springa & hämta apporten eller ej. Cina kommenderade, jag gick & hämtade/ stod tyst och som belöning för att sitta stil & fokuserat fick Khan apportera och då försvann öven tugget i ingången & ingången blev grymma snygg utan dubbelkommandot "FOT"  . Jag undrar om in apportering håller på att segla upp som en 10:poängare. Avslutade med hoppet där stackars Cina fick tjata kommendera en miljon gånger / hopp- tack   ! Khan som annars kan bäst, snyggast & fortast själv insåg att man bara kan få matte att plocka fram bollen om man gör som matte vill NÄR hon vill det   .  Även Chrille (Moltas) handler & RöeEva tyckte det såg grymmesnyggt ut 6 det var ju lite extra kul tycker jag   !










 



 
 
Nina

Nina

18 september 2012 07:13

När Chrille tycker det ser snyggt ut - då ÄR det snyggt :)! Det kommer du att bli varse. Sneda uthopp gör ingentin så länge han hoppar tillbaka över hindret och inte springer vid sidan av (tror jag att jag har sagt förut va?). Yaxxon har sneda uthopp, jag står ganska långt till höger när jag kommenderar ... han vänder lixom i luften och slår i stolparna annars :). MEN han hoppar! Vilken mysig soffbild! Ett Mac-head till ser jag *fniss*. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

18 september 2012 22:28

Jo, vi har ju haft den diskussionen & jag har velat lite fram & tillbaka - men nu får det vara! Han hoppar & springer aldrig sidan om :-)

Jag har förstått att det är snyggt när Chrille tycker det :-) *Haha*

// Kraaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards