Schaferbus

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Sabina Grönqvist - 6 september 2012 09:17

Mot slutet av semestern tyckte jag ju nästan det skulle bli skönt med lite vardag, rutiner och så.... Det kan man ju säga att jag fick i överflöd- så nu skulle jag vilja ha semester igen   . Det är ju rätt turbulent minst sagt just nu. Häromkvällen stämplade jag inte ut förrän kl 23 & det tog emot att vända om några timmar senare & gå tillbaka igen. Kändes extra gott igår att knyta ihop alla lösa trådar & lämna över lugn grupp innan jag traskade hemåt för en powernap på soffan. Orkade bara inte med att stressa hem för att hinna ner till klubben, utan det fick bli träning & långis hemmavid istället. 


     


Efter lite uppfräschning av lägenheten traskade jag iväg på en rätt rejäl runda med Khan. Passade på att träna lite lydnad:

Fritt följ/linförighet: Jobbar vidare med boll = fokus på mig. På slutet blev det riktigt fint tycker jag & ingångarna blir sjukt snygga.  

Platsliggning: Försöker jag få in åtminstone 1 gång om dagen, helst 2. Igår blev det en på väg hem från jobb på asfalten (som jag är riktigt nöjd med- lugn & fin känsla) och en under träningspasset. Det är lite dagsform här, fattar inte riktigt varför. Ibland ligger han 3 minuter & andra dagar reser han sig efter 30 sekunder  . Min plan är helt enkelt att nöta ner honom med mängd träning   , hålla mig på ett avstånd tills han inte behöver påminnas & sen öka avståndet. 

Ställande u gång & läggande u gång: Här tycker jag att Khan återigen reagerar snabbt på mitt kommande. 1 tjuvning på första läggandet, så det fick vi ju göra om. 


Min plan var att hinna med lite intervallträning oxå, men när vi var klara med lydnaden började det blir mörkt så istället blev det en powerwalk med lite sprinter upp & nerför några "backar". Khan fick ligga plats medan jag körde lite träning för överkroppen. 


Idag ska jag följa med mormor till ögonläkaren. Hon var ju där i förra veckan & fick diagnosen "gula fläcken" - en åldersförändring i den delen av ögat som man ser med. Nu har hon börjat få lite svarta "föremål" i ena synfältet som de ska kolla upp. Sen är min plan en rejäl långrunda någonstans & ev lite lydnad. Balkongen börjar se ut som en Sysav aspirant så det får bli en tur iväg med alla tidningar & plastflaskor också. 

Ovido - Quiz & Flashcards