Schaferbus

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Sabina Grönqvist - 27 december 2012 11:34

Då var julafton anno 2012 över. Det blev en väldigt lugn tillställning för mig i dubbelbemärkning. Jag jobbade ju kväll & hade mentalt laddat för ett inferno (storhelger & akutsjukvård brukar inte stavas harmoni precis). Nu visade det sig att vi båda hade lediga platser och en riktigt lugn kväll. Istället la vi in högsta växeln för att fixa lite julmys till Kalle Anka för dom som inte kunde fira hemma. 


Jag tog med egna julservetter för lite ökad julstämning.   


   

När det dessutom visade sig att det inte skulle bli någon vidare action på fortet fick jag faktiskt lov att gå hem eftersom jag skulle jobba morgon juldagen. Supergoa arbetskollegor! Jag hann hem lagom till den tidigarelagda nattamaden. 


  

Jag sov över hos mamma under julhelgen & traskade hemåt igår efter kvällsjobb. Fixade varma mackor, tända tonvis med ljus & hyrde en film via Itunes "The Lucky One" med Zac Efron. En småmysig film tycker jag som blev en 10 poängare tackvare schäfern Zeus som var med genom hela filmen. Värd att se bara för det tycker jag. 



   



Idag öser regnet ner & det är nästan nattsvart ute. Vi har varit ute på en kort morgonrunda & jag har betalt räkningar. Planen var att gå en rejäl långtur men jag tror jag väntar lite & ser om det kan bli uppehållsväder iallafall. Ikväll ska jag iallafall till gymmet & sen skulle jag behöva handla lite inför nyår (då jag förövrigt oxå jobbar morgonpass båda dagarna). 






Ovido - Quiz & Flashcards