Schaferbus

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Sabina Grönqvist - 14 december 2012 16:56

Luciadagen kommer aldrig mer bli sig lik, i alla fall inte om man frågar herr ranta-runt-i-ringen a.k.a MeKhano. Det var dagen då han intet ont anandes blev lurad på sin frulle (DET är hemskt) & inlurad till veterinären, som han gillad förut men nu lovat dyrt & heligt att avsky. Han hälsade som vanligt med viftande svans & en puss på handen och svansade sedan med sköterskan utan att titta bakåt en enda gång (jävla förrädare till hund  ). Vad han INTE visste var att det stod kastrering på schemat. Hade han gjort det hade han säkert varit lite mer avvaktande och lojal i sin approach   han hade iallafall bråttom därifrån och kände inget behov av att säga hejdå som han brukar. 


Nu finns det ju lika många åsikter om det här med kastrering som det finns tillfrågade, MEN jag tror detta blir bra och har därför inte tillfrågat någon om beslutet   . Khan blev alltså kastrerad på självaste lucia och jag fick hämta hem honom redan vid lunch. Vågen stannade på 38 kg innan op och jag började ju panikartat känna efter om jag missat en nalkande fetma episod. Veterinärens svar blev att skaka på huvudet och konstatera att det var en slim påg tillskillnad från förra gången då han allt var lite klen  . Gå ner i vikt skulle han inte.  


 

Får man inte hoppa upp & ner i soffan så får matte offra sitt täcke och helt enkelt kampera på golvet istället. 


 

Vadå får inte plats i ditt knä, det var inte mitt fel att du fick tratten i ögat....


-   


Khan var ju rätt groggy när vi kom hem men åt som en hungrig varg, drack med lite mutor & skötte sina bestyr som han skulle utomhus . Han går omkring med sin tratt & slår i allt och alla på kuppen prova attackgosa med 38 kg schäfer iförd tratt, tänk Ninas bild på Jonas & Yaxxon,  käkar Metacam men annars verkar han må rätt ok efter omständigheterna.  


-


I övrigt har jag inte satt min fot på fortet sedan över en vecka tillbaka & trots att jag faktiskt "jobbat" känns det som att jag har haft semester på riktigt. Jag har hunnit med att: grovsanera lägenheten   , bära ner alla kassar till pappersåtervinningen- äntligen, fixat ny mobil + bredband (gamla går ut nu i dagarna) och installerat allt utan incidenter, fystränat Khan hos aquadag & kollat på sjuka mängder film nu när Petra fixat kablar så jag kan koppla ihop datorn med TV:n som är för gammal för alla nymodigheter (nej jag tänker inte köpa ny förrän den går sönder). Just ja, så har jag hunnit med att få VG på min examination där jag satsade på gränsfall godkänd i betyg. Nu undrar jag såklart varför jag någonsin ansträngde mig under utbildningen. 


 







Ovido - Quiz & Flashcards