Schaferbus

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

En helg i träningens tecken

Av Sabina Grönqvist - 12 november 2012 09:20

Måndag, igen, och jag sitter i soffan och försöker vakna med en kopp kaffe. Helgen har varit rätt så hundig och det har inte blivit någon sovmorgon alls. I lördags var det dags för Divas MH, som tog bra mycket längre tid än vad jag hade tänkt   . Hur som helst rullade vi ner mot klubben sen, och det var väl inte mitt smartaste drag att ta ut Khan som suttit i bilen i flera timmar och bara fått 2 korta rundor för att börja träna lydnad. Han gjorde allt förutom det han skulle och det tog en stund kan jag säga att samla ihop honom tillräckligt för att kunna träna lite.


-

Igår körde jag ut mamma & Petra till jobb innan vi rullade mot skogen för lite spårträning. Passade på att gå en långrunda när vi kom fram. Cina trampade ett appellspår till Diva och ett specialspår till Khan för att öva direktpåsläpp utom Kamikaze motorn in high drive, medan jag trampade ett klurspår till Yalla. Diva var först ut och det gick riktigt bra tycker jag. Ett stopp efter första vinkeln som hon tog kanon, men hon hittade fint tillbaka till spåret och tog sig i mål. Till Khans spår provade jag ett tips från RöeEva, att helt enkelt passera spårstarten tills Khan var nere på en lite mer fokuserad nivå. Tror minst att jag passerade en sisådär 20-30 gånger innan jag släppte på och det blev en enorm skillnad. Hade lagt miniapporterna som ska användas på TK-tävlingen och första pinnen var lite konstig tyckte Khan, men resterade plockade han hem som en dans. Hans spårade jättefint och resterande 2 spårsläpp var riktigt fokuserade och i lite behagligare galopptempo  . Uppletandet sen... gick också riktigt bra. Raka fina skick där han gick ut på djupet direkt. Första föremålet släppte han på vägen in & när han var på väg ut igen fick han vind på nästa MEN valde själv att hämta in föremål nr 1   (jodå jag hade redan laddat just in case) . Avlämningarna tycker jag också var helt ok, han har en hyfsat bromssträcka bakom mig, MEN han vänder upp och lämnar av fint i utgångsposition så det tänker jag inte tjafsa med alls. Att Ulla som löper gått som första hund var inget bekymmer för någon av gossarna.   


 


TIll helgen är det träningshelg med GB så det för bli några vilodagar nu för Khan. Jag tänkte vi skulle träna på onsdag och eventuellt får han ett spår med apporterna i veckan men sen får han helt enkelt nöja sig med att gå på svenssonrundor. Kliar lite i mina fingrar att inte greja på rundorna men men... jag får väl gå extra mycket till gymmet om förkylningen kan släppa taget någon gång. 


 
 
Ingen bild

Susanne

12 november 2012 10:12

Duktig Khan trots att Ullas matte hade lite hjärnsläpp när hon beslöt att doftälvan skulle köra upplet först;-))), men ingen skada skedd och gossarna verkade ju inte bry sig så....

Två säkra lag till nästa helg och denna blir ju hur kul som helst för er som deltar!/ Kramis

Sabina Grönqvist

12 november 2012 22:25

Lite oplanerad störningsträning med löptik som sussat runt i rutan & det märktes inte alls :-)!!

Det känns som ett bra upplägg inför TK tävlingen *heja heja* & som sagt en rolig grej klubbmedlemmar emellan.

// Kramar

 
Nina

Nina

14 november 2012 09:54

Hej hopp hallå :)! Härligt att ni kom iväg lyckat på spåret, du får väl promenixa fram och tillbaka till tävlingsledaren kommer helt enkelt *hehe*. Ska Khan köra sakletning på tävlingen oxå iom att Skrullarullareda löper? Ses ikväll! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Sabina

Sabina

14 november 2012 09:57

Ja, jag får väl göra det- gå fram och tillbaka :) Det blev riktigt grym skillnad! Det har jag inte ens tänkt på faktiskt, men det kan han kanske om ingen annan vill köra saklet.

Jag har tittat fel i almanackan & jobbar kväll :( Men vi ses i helgen!!

// Kramkram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne

14 november 2012 11:40

Nina: Skrullarullaredan ska vara färdiglöpt till den helgen;-)), hoppas jag innerligt såvida hon inte kör ett av sina långlöp....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards