Schaferbus

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

Guldfiskläge

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2012 11:00

Igår gjorde jag & Kamikazen en pop-up på onsdagsträningen nere på klubben. Jag hade väl egentligen inte sådär jättehögt ställda tankar kring det med tanke på att det var veckor, månader (?) sedan vi var där sist   . Läge för väldigt mycket stuns i tassarna m a o. Därför blev jag väldigt förvånad när Khan kom ut ur bilen hyfsat städat & dessutom skötte sig utan att orsaka några nervsammanbrott hos mig. Började med linförighet / fritt följ där jag passade på att få störning: det viftades med bollar, pankades i hopphindret & Boxer-Nina hade handen i godisfikan. Under tiden gick jag ett rätt rejält pass med massa tempoväxlingar & svängar. Några blicksläpp (där det räckte med att påminna) blev det men däremot lyckades publiken inte störa honom ur position. Fast jag fick faktiskt fram en liiite svajigare position och lite mer blicksläpp när jag tvingades titta rakt fram. Så blir det ju tyvärr när man donar mycket själv utan extra ögon  . Passade även på att slänga in ett läggande under gång där jag fortsatt fram mot hindret och gick under armen på Lotta som stod & vevade med bollen  - piece of cake sa Kamikazen (däremot måste jag bli mer noga med att ge belöningen lägre & närmre   ).  Gick vidare till apportering där jag har kört mycket enskilda delar inomhus & nu ville ha ögon eftersom jag börjar inse att Khan "tjuvar" när jag lyfter på huvudet - det är rätt genomgående i alla moment  & som sagt nackdelen med att greja mycket själv. Mycket riktigt blev det tjuvning direkt på kastet de 2 första gångerna eftersom jag hade blicket framåt & inte på Khan. De fick han såklart inte hämta & istället fick han lite toleransträning *mohahaha*  . Istället för "apport": kommenderades vi runt i fritt följ med frammarsch mot apporten innan jag skickade, fick Khan sitta kvar medan jag kastade runt apporten & istället för att jag tog apporten på TL "ta föremål" så gick vi lite fot. Det blev riktigt riktigt bra & jag får nog helt enkelt inse att Khans största fördel även är hans nackdel...typ. Sjukt snabblärd hund = det går inte att köra hjulspår ens ett enda träningspass, utan det gäller att greja runt så att Khan lyssnar och inte riktigt vet vad som är steg 2 eller 10 för den delen. Superkul - såklart - men ack så frustrerande om jag inte riktigt är med på banan.  


Hann även med en shoppingtur på Emporia igår & jag måste säga att det utan besvär kan bli mitt nya mecka. Jag älskar verkligen att gå omkring i affären & hade jag varit rikare hade jag kommit hem med bra mycket mer än 1 tröja & en grymt fin kjol. 


I övrigt går det inte att lägga upp några bilder i bloggen. Sjukt irriterande och jag mailade supporten redan igår kväll, men har inte fått svar än. Får se om de lyckas lösa det under dagen så jag kan lägga in en massa bilder från sista tiden. 



  

 
 
Nina

Nina

1 november 2012 11:26

Det var nästan lite chockartat att se dig på träningen igår - chockartat på ett bra sätt alltså *hehe*. Khan är en kamikaze av rang och det där med störningsträning kan ju absolut vara nyttigt för honom :). Kul iaf att träningen gick bra, trots många timmar utan extra ögon. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

1 november 2012 19:12

Lite chockartat var det allt att komma ner på en så seriös träning - extra kul såklart när vi surrar runt samma planet jag & Kamikazen ;-)

Jag tror att jag måste bli mkt mer strukturerad med störningsträning. Var noga med Reno från början men kom liksom av mig eftersom han struntade i allt vad störning (& träning egentligen) hette.

// KRAMAR

 
Ingen bild

Susanne

1 november 2012 14:01

Från timmar utan ögon till minuter med massor av ögon,hehehe.
Herrn fick allt tänka till, mer än en gång och till slut valde han ju rätt..i fråga om apporten.

Sabina Grönqvist

1 november 2012 22:06

Säga vad man vill.... men han gör alltid sitt allra bästa Mr Kamikaze :-) En grymt bra träning där vi utmanade våra svagheter helt klart.

// Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards