Schaferbus

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Vardagsrutiner

Av Sabina Grönqvist - 28 augusti 2012 19:00

Sådär, då börjar vardagen återvända. Handen på hjärtat är det rätt skönt det också. Jag började ju med att jobba helgen & har alltså haft helg nu måndag och tisdag. Igår, efter att ha fyllt på kylen som ekade tom, packade jag in Khan i bilen & körde till skogs. La ut 3 korta raka spår (100-150m) för att öva spårstarter, sista fick även en vinkel. Medan spåret låg traskade vi iväg på 1 timmes runda i råterrängen. Det blev lite strossa runt, upplet av pinne & balansträning- en helt vanlig promenad med andra ord    .


Gick direkt vidare till spåret & vilken skillnad när Khan inte suttit och råladdat i bilen 1 timme. Lugn & fin transport, fint fokus när vi ställde upp & så sussade han iväg hur fint som helst alla tre gångerna   .  Överlag funkar ju själva påsläppen alltid bättre när spåret är en bit bort så vi har gått en bit. Alltså är min tanke att plocka ut Khan lite tidigare än jag brukar, även om spåret är nära bilen. När det blir tävlingsdags får det helt enkelt bli en hyfsat runda på morgonen för att bränna lite kamikaze-energi   . 


 

  

 

Lite balansträning i skogen   



 Khan hittar ju alltid en pinne/kotte/ annat föremål som han vill att jag ska kasta. Jag däremot är ingen förspråkare för kasta-rusch-tvärnit i det oändliga ( jag kan göra det liite i råterräng) alltså tyckte jag att han kunde få jobba lite för sin pinne istället   , det tror jag dessutom han tycker är roligare innerst inne. 


Idag fick Khan & Diva premiärgå på tur tillsammans. De har ju gått på runda tillsammans innan men då har båda alt 1 alltid varit under lite stramare tyglar. Idag fick de däremot gå på tur båda två, men fick inte lov att röja järnet. Diva fick öva på hörsamhet (& Khan fick fräscha upp sitt minne han oxå *oops*   ). Nu är ju inte grejan att de inte ska få lov att röja, men först måste hörsamheten sitta där. Jag tror inte på att åka ut till skogen (som de tycker är väldigt fräsigt), koppla loss= high chaparal för att sen tro att det funkar att kalla in om något händer. Istället kör vi "Frihet under ansvar" & då måste de ju först veta att matte har karameller & godis om man lyssnar, plus konsekvens om man slår dövörat till. 


 

Fikapaus   


 

Hej, kan jag få smaka lite SNÄLLA   


Resten av dagen har varit pinsamt lugn. Förutom att vika & hänga in lite tvätt har jag inte fått mycket gjort. Skippade t om en tur till gymmet. Ska strax gå ut på en lite kvällstur & hade tänkt försöka parera regnskurarna. Imorgon väntar ett kvällspass & jag hade tänkt försöka få till lite hundträning & en hyfsat långrunda. Jag skulle behöva springa in om mottagningen oxå för att låna böcker till kursen av en kollega. Får se vad jag hinner med, men plats ska Khan iallafall få öva på. 



 
 
Ingen bild

Susanne

29 augusti 2012 08:03

Hur skön semestern än är så är det rätt skönt när det återgår till mer "normalt".
Hörsamhet är viktiga grejor:-)))!
Kramkram

 
Nina

Nina

29 augusti 2012 08:19

I love film :)! Vad söt han var när han snoozrade upp sin lilla kotte *puss*. Hörsamhet är alltid bra. Det skumma är dock att man måste öva på det ... hela livet. Typ. Vardagen har sina ljusa sidor helt klart, det blir som mer ordning på grejerna då :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

29 augusti 2012 08:37

Hur söt som helst- jag VET att den är här någonstans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards