Schaferbus

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Iphån bilder

Av Sabina Grönqvist - 14 augusti 2012 09:51


Det får bli en bilder blogg som sammanfattar helgen. Roligare med bilder än en massa text tycker jag. Min stora kamera har ju verkligen haft semester den senaste tiden & istället har jag fotat med min Iphone som iof tar bra bilder, men det är dags att damma av kolosen tycker jag.   

Bad-nymfen Khan   


Gissa var? Traskade en rejäl runda i Pildammarna i fredags. Gick av stigen så att Khan kunde få dona omkring litegrann & det är rätt coolt tycker jag att man nästan kan gå skogspromenad i centrala Malmö. Körde lite vardagsträning under tiden. Gå lös vid sidan om mig (inte bara springa omkring), vardagsinkallning med lite bus med matte som belöning- hur coolt som helst tycker Kamikazen   . Avslutade med lite mini intervaller på en gräsmatte (eller eg sitt kvar övning varvat med inkallning men ändå).  



   

I lördags träffades jag & Kattis nere på ribban för att titta lite på Malmö City Horse show. Perfekt tillfälle tycker jag att miljöträna med Khan. Det är liksom inte så lätt att hitta grejer som rubbar en statsdoggie. Men en miljard människor, speaker und so weiter var rätt tufft tyckte Khan. Hästarna brydde han sig inte om trots att vi stod precis bredvid några hinder . Vi traskade runt så Khan fick titta på allt & efter hand lugnade han ner sig & behövde inte ha koll på precis allt. På kvällen skulle Petra städa ner på klubben & då passade vi på att följa med för att grilla tillsammans. Jag kan ju ärligt säga att jag inte orkar springa 8 vån upp & ner för att grilla, men jag verkligen älskar grillat! Det tog däremot en bra stund att få fjutt på engångsgrillen & ett tag var det mest rökpelare över det hela. 


  Söndagens grill med lite bättre fjutt  . I söndags var det träning på Revinge. Khan fick ett ganska kort spår på ca 400 meter med 2 bollar & en brandslang. Spåret i sig är jag rätt nöjd med, men det blev ju lite snurrigt på sista benet eftersom Khan fick motvind & därmed började vinda sin brandslang efter en perfekt tagen vinkel. Stå still & vänta på att snoken doppas it is alltså. Det blev lite extra spring, men tillslut åkte snoken ner & Khan fick komma fram till sin brandslang.   Planen nu är att öva på starterna. Idag ska jag dessutom gå & hämta spårselet på posten (1,5 vecka tar det tydligen att åka med postbilen från Tollarp   ). Uppletandet är jag också nöjd med. Khan plockade iof in 2 föremål som inte direkt var tanken- en spårvimpel & en naturpinne som Cina tappat, men föremål som föremål liksom. Tempot har han sänkt rejält & stundtals travar han runt i rutan. Det är jag inte alls orolig över utan tycker det är bra att han tänker efter lite före. Nästa gång ska han få alla föremål på djupet, vi behöver nöta lite mer ut i rutan. Ev sätter jag på ett koppel & vindar för att nöta lite utåt tänk. Hemma igen fick Khan lite massage & stretching och det är rätt mysigt tycker han efter viss övertalning. 


Igår fixade jag lite ärende på förmiddagen innan vi åkte iväg på en utflykt & hamnade tillslut i Ystad. Vi hade med oss fika inkl middag. Khan som fick snus på havet var ju inte direkt diskret att traska runt med i kopplet & ett tag var jag färdig att posta en blocket annons från mobilen. Vågor, blåsten, sanden liksom... Någonstans måste han ha insett läget & spenderade resten av promenade kloss med vänstra benet.   



 
 
Nina

Nina

14 augusti 2012 10:34

Bonusföremål är icke så dumt alls - tack säger jag, som verkligen gillar mina skogspinnar *hehe*. Det här med att mysa i närheten av hav känner jag igen - Nixx var helt hopplös att ha med sig på mysiga turer inom en kilometers avstånd från HAAAAAAAAAVET *grrr*. Iphonen har absolut sina fördelar, rent logistiskt. //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

15 augusti 2012 22:39

Det var bara HAVET som fanns i Khans hjärna i måndags *suck*! Ska jag vara ärlig tror jag faktiskt nästan att han vann den kampen ;-).

// Kramar

 
Ingen bild

Susanne

14 augusti 2012 11:53

Bildblogg är kul och I-fånebilder är det absolut inget fel på!
Den är ju aaaningen nättare att släpa med sig dessutom/ Kramis

Sabina Grönqvist

15 augusti 2012 22:40

Det tråkiga med Iphonebilderna är att det inte är så fräckt när man ska framkalla bilder, annars är jag grymt nöjd med bilderna.

// Kram kram.

 
Ingen bild

Cina

17 augusti 2012 11:07

Malmö, parkernas stad <3 verkligen guld för hundägare just för de mer "naturliga delarna".

Bilder säger så mycket :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards