Schaferbus

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Ja vad säger man? TACK <3

Av Sabina Grönqvist - 17 juni 2012 18:28

Hur ska jag sammanfatta den här veckan? För nästan precis 1 vecka sedan var jag ute med Khan & tränade platsliggning. På vägen hem fick jag ett telefonsamtal som förändrade allt & 20 minuter senare satt jag på akutmottagningen med mamma. Den här veckan har kort sagt verkligen varit en känslomässig berg & dalbana.


Jag har aldrig varit så tacksam för att jag har en hund som är så lätt att handskas med.  Han finner sig verkligen i allt.   Öppna ytterdörr, släng in hunden, stäng & åk till akuten för att komma hem kl 4 på morgonen. Upp 1 tim senare, ut med hund & så iväg till jobb. Rasta hund, gå till jobb, kompis hämtar & hund får leva barnfamiljsliv. Allt funkar utan problem.   Det skönaste är att jag inte behöver lämna förhållningsregler eller oroa mig- Khan bara anpassar sig även om han såklart busar till det mellan varven. Jag tror t ex inte att Ola uppskattade att vakna upp a la Kamikaze väckarklockan ett bra tag innan han egentligen behövde gå upp. Khan däremot var ju bara rädd att Ola försovit sig eftersom Kattis var uppe.   


-

Jag är tacksam & lite överväldigad över alla sms, telefonsamtal, mail & meddelande på facebook & blir alldelles rörd när t om  arbetskamrater erbjuder sig att hjälp till med allt från att handla, hålla mig sällskap, till att passa Khan.   


-

Helgen har jag ägnat till att försöka ladda batterierna. Har verkligen inte sovit mer än några minuter här och där den senaste veckan. Åkte ut till skogen igår & hade egentligen inte tänkt träna, men blev liksom inspirerad. Khan fick ett 900 m långt spår som han klarade galant. Kollade med sportstracker & det gick inte att skilja de två varven åt  . Framförallt var tempot kanon hela vägen & knappen work-mode var intryckt från bilen. Körde även ett upplet paw rightight: inget koppel utan ställ upp, vänta, skicka, transport vid sidan. Det gick riktigt städat till & sakerna kom in på ett nafs. Det känns riktigt riktigt bra nu! Såklart är jag beredd på ett bakslag, det händer liksom, MEN jag är 100 % säker på att det är rätt strategi för oss.  


-

Efter en härlig dag i skogen lyckades jag äntligen somna och sov faktiskt några sammanhängande timmar i natt. Det innebar att jag kände mig hyfsat utvilad imorse & traskade iväg på en rejäl morgontur på över 1 timme- det ger mig ro i själen att bara vara ute & gå med Khan   . Khan fick vara lös hela vägen & skötte sig kanon. Hundar som passerade skällde & gjorde utfall men Khan brydde sig inte ett dugg.   

Passade på att öva lite platsliggning när vi ändå var iväg & början till ställande m inkallning. Lite fysträning fick det också bli med hjälp av långa inkallningar (pinne som dragning bakåt). 


     

Stannar jag stannar hunden- direkt.       

Vid gathörn måste man stanna och vänta in att jag kollar att kusten är klar innan det är ok att gå över gatan.   

Direkt när vi kom tillbaka gick jag för att hämta Diva & traskade iväg på långrunda nr 2. Efter det var det soffan med en bok som gällde & Diva som inte riktigt gillade läget fick finna sig i att ha koppel på sig. Petra hämtade upp Divan vid 15 tiden & då traskade jag iväg på långrunda nummer 3 tillsammans med Khan- som blev en rätt rejäl powerwalk. 



  

 
 
Ingen bild

Kattis

28 juni 2012 21:34

<3 <3 <3

 
Nina

Nina

30 juni 2012 00:36

När det krisar visar det sig hur man har det på vänfronten och jag lovar att vi är många som oroat oss för Maggan och hennes töser. Skönt ändå att det blev såpass bra att hon fick komma hem, även om hon inte vips blev frisk. Khan är en imponerande vovve - på mer än ett sätt <3! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards