Schaferbus

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Träning med lagomtänk

Av Sabina Grönqvist - 15 juli 2013 22:31

Sådär ja- nu har vi vilat klart efter lägret & semestern och börjat köra på i vanlig takt. Löprundorna är igång & jag hade tänkt öka upp från 1-2 / vecka till iallafall 3. Dessutom tänkte jag att Khan ska få cykla 1 gång i veckan ( jag gillar inte att cykelmotionera mitt inne i stan, så det blir till att köra & låna cykel på mer cykelvänliga ställe- hej släkt & vänner liksom). Simning kör vi på så länge det är hyfsat varmt i både vattnet & luften.


Jobbade ett oplanerat nattpass mellan lördag & söndag men hann ändå med att simträna Khan på morgonen och sen träna lydnad nere på klubben tillsammans med stora delar av onsdagsgruppen som var nere i sommarvärmen. Träningen började rätt skakigt måste jag ju säga - jag var inte riktigt koncentrerad & det m å s t e jag vara när vi tränar   ! Ska jag prata med träningskompisar ska Khan pausas annars funkar det inte. Hur som helst hämtade vi upp oss efter en stund & tränade inkallningar (med mkt stadga), ligg kvar & framförgående. Jag är framförallt nöjd med hur lugnt framförgåendet har blivit, nu ska jag lägga fokus på gå-gå-gå låånga sträckor. 


Igår var jag rätt trött efter en inte helt kul natt. Sov hemma hos mamma eftersom där inte är 30 grader som i min lägenhet. Det är fel på mina fönster ute på balkongen & de kan trilla ur läge (inte så kul på 8:e vån) och därför får jag inte lov att öppna upp dom = BASTU mega deluxe  .


 


Khan fyllde hela 3 år igår ( var det inte igår jag hämtade hem en liten griseknoe?)   . På vägen hem traskade jag därför inom djuraffären för att köpa en leksak till Khan (slängde hans gamla häromveckan efter att den dött förslitningsdöden) & ett gott ben. Donade runt lite hemma innan jag somnade om i soffan. När jag vaknat till igen tog jag med nya leksaken, träningsvästen fullproppad med träningsgrejor & Khans middag innan jag traskade ner till parken. Det blev middagssök, leksaksbus & lite träning för födelsedagsgrisen. 


 

Idag slutade jag tidigt på jobb & mötte upp Kattis i Pildammsparken för en rejäl långrunda. Hur mysigt som helst att bara traska runt   . Efter lite middag körde vi ner till klubben för träning med delar av onsdagsgruppen inkl gästerna Daniel & Carin. Tog ut Khan a ka Kamikazen som var väldigt laddad *puh*! Körde ett väldigt långt pass fritt följ med mkt tempoväxlingar, svängar & halter. Tog en paus på mitten där Khan fick pysa ur sig med sin boll och det blev mycket bra  ! Jag måste greja lite med att hitta balansen där jag tvingar Khan att tänka till men där han fortfarande "får lov" att göra rätt. Det svenska ordet lagom helt enkelt. Fortsatte med apportingen (eller egentligen hållfastapportenfastdusätterdigfot) & det blev grymt fint måste jag säga. Han satt kvar, grep fint, sprang snabbt, höll fast ordentligt & gjorde fina ingångar där han inte bromsade i Kiruna först. Mycket, mycket bra  ! Läggande u gång funkade jättefint & där måste jag bara vara noga med att jag har lite tryck i rösten. Avslutade träningen med att Khan fick ligga kvar (platsliggning light) medan jag & Vicky pratade. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards