Schaferbus

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Ruuutan :)

Av Sabina Grönqvist - 17 oktober 2012 09:38

Lite smått irriterad är jag över att kameran fick stanna hemma igår, men när jag var klar att åka iväg hängde regnet i luften och då får den inte följa med. Halvvägs till Lomma försvann molnen & istället för att styra mot Lomma BK svängde jag vänster ner mot havet   . Det gäller liksom att passa på när det är så här perfekta höstdagar tycker jag. Khan fick bada bäst han ville, simma efter lite stenar som jag kastade ut (badleksaken låg kvar i bilen).


       

En känguru on the loose   .   


Medan jag traskade runt där på stranden funderade jag lite över varför jag den senaste tiden inte haft minsta lilla inspiration eller lust till hundträning förutom vardagsaktiveringen. Såklart gör ju kaoset på jobb sitt till men det handlar nog mer om att jag känner att vi står och stampar. Bestämde mig iallafall för att börja lära in lite nya moment som inte krockar med appellen eller Lkl 1. Alltså styrde jag bilen mot klubben när vi var klara & formulerade en plan för att träna rutan. Har ju testat det en gång innan men då blev det mest pannkaka av alltihopa och vi kom inte längre än att jag försökte övertala Khan om att följa med mig bort från bollen   . Värmde med lite fritt följ där jag hade bollen framme = fokus på matte inte belöningen. Efter några påminnelser kom Khan ihåg hur fint som helst vad det var som gällde. Gick över till att påbörja träningen med rutan. Varvade mellan att ha kongen i rutan -Khans favvoleksak som inte går att svälja,  blivit liite nojjig över att kasta boll efter vad som hände med Rickards hund - & att låtsas lägga kongen i mitten. Jag väljer att lägga in "stå" såhär tidigt i träningen eftersom springa rakt fram & ta en boll är Khans bästa gren & jag vill få in hörsamhet direkt  . Varvade med att låta Khan springa & ta bollen direkt och efter ett kort pass ser det ut såhär: 


 


Avslutade med en full apportering, där jag faktiskt hade kongen synlig. Tidigare har det inneburit att Khan spottat apporten men nu verkar han ha fattat att det gäller att hålla F A S T för att jag ska kasta kongen   . Just ja, värmde upp med att träna lite gripande. Khan sitter bredvid mig, jag lägger apporten framför honom & kommenderar apport. Tanken är att Khan ska sitta still & lyfta upp apporten, en lugnare variant på "grip snabbt & tugga inte" - träning   .  Det funkade riktigt fint igår & jag tror att det här med att varva koncentration med jakt i apporteringen kommer bli bra- balans is the shit för Kamikazen.  


Som pricken över i:et igår behövde vi inte tjafsa en enda gång om att komma tillbaka med bollen, såg möjligtvis lite tendens när Khan började bli rejält trött i hjärnkontoret. Tog en paus där Khan fick springa efter kongen & sen springa runt lite med den och sen kunde vi köra ett pass till   . Någon egentlig platsliggningsträning blev det inte (synd på ett så kanonpass tyckte jag), däremot fick Khan ligga medan jag plockade ihop rutan & trots att han var rejält flåsig och i full träningsmood låg han still utan en enda rumprullning eller tassryckning   . Kommer som sagt fortsätta så fram till träningshelgen då jag verkligen hoppas på ett iallafall litet genombrott i den träningen   .


Idag blir det inget onsdagsparty för oss, istället kommer en kompis hit på lite middag & filmmys. Vi jämförde våra kalendrar & insåg att det här var den enda kvällen på 4 veckor som vi båda var lediga. Däremot är jag ledig imorgon & då hade jag tänkt mig lite hundträning i fint väder. 

 
 
Malin

Malin

17 oktober 2012 22:46

Fin film, duktiga ni! :)

http://liivat.wordpress.com

Sabina Grönqvist

18 oktober 2012 14:10

Åhh tack :)!

 
Ingen bild

Susanne

18 oktober 2012 08:11

Khan tackade för strandpromenaden genom att vara duktig lydnadskille<3!// Kramis

Sabina Grönqvist

18 oktober 2012 14:09

Ja det kan man nog säga att han gjorde :-)!

// Kramkram

 
Nina

Nina

18 oktober 2012 18:42

Men shit så tjusigt! Jonas invänder: "det låter som en smurf" :). Jag svarar: "Det ÄR en smurf!" Härligt med lyckad träning och du kan ju själv tänka dig hur BRA resten hunnit bli när du fått till platsliggningen :). //kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards