Schaferbus

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Lördag mitt i veckan

Av Sabina Grönqvist - 16 oktober 2012 11:03

Så var det lördag för mig som jobbar skift, men tisdag för alla andra kontorsråttor  . Det firande jag med en rejäl sovmorgon, kan inte komma ihåg när jag sov till 9:30 senast. Khan väcker aldrig mig utan låter snällt mig sova (skulle han väcka mig hade jag tagit 8 trappor i pyjamasen för då är han sjuk).  Något vidare mysigt väder för hundaktiviteter är det inte, MEN det var iallafall uppehåll på morgonrundan. 


Igår skulle jag varit på seminarium mellan 13-16, men när jag kollade kurssidan runt 10 snåret visade det sig att det var flyttat till 9-12, förra veckan. Alltså tvingas jag skriva en inlämningsuppgift istället   & får skylla mig själv eftersom jag har dålig koll på kurssidan när jag jobbar. Nu känns det ju inte som hela världen att sitta & jobba från soffan med tända ljus när det regnar utanför. 


Tog en paus runt 15 tiden för att gå en långrunda inkl ett rejält lydnadspass med Kamikazen. Det var ett tag sedan det blev ett rejält träningspass till skillnad på träning lite här och där på rundan. Fritt följ inkl stegförflyttningar där jag grejar med ett håll i taget. Försöker vara riktigt petig med att Khan ska reagera direkt & vara rak med rumpan redan nu i början. Steg åt vänster har jag inte börjat med eftersom jag inte vet riktigt hur jag ska flyta mina fötter- hjälp någon   !? Framförgåendet körde jag utan någon som helst retning framåt (det blir gärna lite väl engagerat & i kombo med blött gräs kändes det sådär). Just igår fick det iallafall önskad effekt- utgången var lugn & avsluten var hyfsat raka. Avslutade med ligg kvar där jag fortfarande står nära & inte låter honom ligga så länge. Nu var det iallafall ett tag sedan han for upp & iväg och rumprullningarna blir mindre och mindre. Kör på så här nu ett tag, så får jag se hur långt vi kommit till träningshelgen i november. 


   


Idag är planen att få klart inlämningsuppgiften, ta en långrunda med Khan inkl lite träning och sen en tur till gymmet ikväll. 

 
 
Nina

Nina

17 oktober 2012 08:02

På träningshelgen SKA vi få till den där satans platsliggningen! Ni kan ju ALLT annat hur bra som helst. Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

17 oktober 2012 10:11

Ja, det hoppas jag verkligen för nu börjar jag faktiskt få lite blä känslor av att inte få till det ;-)

// Kraaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards