Schaferbus

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Twittersammanfattning

Av Sabina Grönqvist - 2 oktober 2012 09:06

Sammanfattar senaste tiden i twitterstyle med:

  • Jobba, jobba, jobba. 
  • Hundrundor. 
  • Städa, tvätta, handla ....   

Inte så spännande bloggmaterial med andra ord. Jag har iallafall hunnit börja läsa igen & det blev ju ett trauma. Jag har ju lyckas förhandla mig till tjänstledighet med lön på 25% för att läsa. Har lämnat in alla föreläsningsdatum & fått igen att studiedagarna skulle ligga i anslutning till föreläsning eller ledighet. Dagen innan kursregistrering fick jag mitt schema & kunde nöjt konstatera att mina "krav" gått igenom fin fint   . På kursregistreringen visade det sig att min grupp ströks & vi skulle gå med i annan grupp = hela schemat ändrades   (varför är det så svårt att meddela återbud??). Kul kul att informera chefen om det. Nu blev schemat inte riktigt så sammanhängande som det var tänkt, men det löste sig iallafall hyfsat smidigt tycker jag.   


I övrigt blev schemat inte alls som jag tänkte mig. Har blivit schemalagd nästan alla onsdagskvällar i 20 veckor framåt PLUS 10 helger av 20   Fram till jul har jag ju iallafall lite studiedagar & föreläsningsdagar där jag ändå kan träna hund- OM jag nu ska vara positiv alltså. 


På tal om hundträning har det mest blivit små stunder av träning på rundan. SItt kvar, ligg kvar medan jag bokade tvätt, i väntan på grönt ljus osv. Fotingångar / inkallning vid hundmöte. Det blir ju en del även om det inte känns som att vi tränar. 

Övriga happenings är att jag åker till Örebro på kongress kl 06:00 imorgon bitti  .  Kommer hem på fredag kväll & börjar jobba igen 06:45 på lördag morgon. Kan ska vara hos mamma (även om många kollegor hade hoppats på att få passa   ) & jag får se lite om jag hämtar honom på fredag eller lördag em. 


Nu borde jag verkligen sätta fart med dagens alla "to-dos". Khan ska såklart få en långrunda där jag hade tänkt att vi skulle ha ett mer organiserat träningspass. Tvätta 13-16. Städa över lägenheten ( orkar inte komma hem till ostädat lägenhet + jobba helg). Packa till mig. Packa till Khan + lämna honom hos mamma. Gymmet. Gå iväg till pappersåtervinningen med kassarna som står på balkongen. 


 
 
Nina

Nina

3 oktober 2012 09:39

Vilken jädra mög - just onsdagarna hade de ju kunnat undvika tycker man :(! Spännande att plugga igen (om man nu inte är allergisk, som jag är) och bra att arbetsgivaren gått med på det! Ja ... vi ses till sommaren då kanske? //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Susanne

3 oktober 2012 10:03

Attans vilket trist schema, hundträningsmässigt då alltså..../ Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards