Schaferbus

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Vacation, 2 weeks of vacation.

Av Sabina Grönqvist - 24 juni 2013 10:49

Startade semestern med rejäl sovmorgon. Vaknade vid 10   ... Idag har jag inga planer alls och det är rätt skönt. 


Midsommar har jag spenderat på jobb. Evelina hade bakat en tårta till midsommarafton & jag hade med mig lite jordgubbar & melon. 


Blommor från chefen tyckte jag var en gullig tanke!


I lördags hade jag planer på att träna lydnad på klubben efter jobb. Vi bestämde att Petra skulle hämta upp mig på jobb, men när det närmade sig kände jag bara att jag inte skulle orka. Ångrade mig när vi möttes hemma hos mig (Petra tänkte lämna av Khan så jag slapp gå & hämta) & det är jag grymt glad över. Det blev en jättebra träning. Flera långa pass fritt följ som kändes lugna & fina. Framförallt tränade vi på kvarstannande med hjälp av Jonas S. Det blev bara sååå bra! Visst Khan reste sig några gånger men det blev inte kaos. Vi körde 2 pass & sista passet satt Khan på ena sidan planen medan jag sprang till huset där jag sen försökte få upp Khan genom ryckiga rörelser & Jonas S gjorde det samma nära. Icke sa Khan & satt som en stenbumling    .      


  Mellan träningen grillade vi supergod kycklingfilé som Jonas S hade med sig & gosade med Wiking   Molle kom & kollade vad jag gjorde med hans lillebror lång bort när jag tog denna bilden. Det jag är mest glad över är att hon kom på andra tankar än att använda mig som fåtölj  utan nöjde sig med att stå & bli kliad .

 

Igår stämplade jag äntligen ut för 2,5 veckas semester (eller ja stämplar gör ju inte vi sjuksköterskor längre men ändå). Gick hem för att hämta hundträningsväskan + västen innan Petra hämtade upp mig för grussök som Magnus & Anna fixat. Superkul med lite nya miljöer & rejäla sandgropar där hundarnas muskler får jobba rejält. Vi kom lagom till grillningen. Magnus bjöd med på en grillad korv & det var ju en bra start bara det på semestern.


Diva var först hund efter lunchen. Hon har ju inte riktigt förstått grejen, men jobbade på fint när hon inte fick hjälp av matte. Nyttigt för henne att hamna i nya miljöer för det var lite ovant för henne. Khans figgar fick besked om att lägga sig så klurigt som möjligt. Khan brukar ju hitta hyfsat snabbt både på byggsök & upplet så jag hade en misstanke om att han inte riktigt har uthålligheten att jobba ut ordentligt. Det skulle via sig vara helt rätt. Han jobbade på länge & väl för att hitta Magnus som lägg i en glänta under 1 ton grenar typ & det var en stolt kille som tillslut hittade Magnus. Jag hjälpte honom genom att gå närmre men sen fick han lösa resten själv. Ett extra kommando när han försökte hämta belöningen hos mig (stämpla ut mig matte- jag hittar inte honom  ). Till Croy gömde Magnus sig på samma ställe och hade också bekymmer med att hitta, MEN jobbade på superfint. Jag hade gömt mig i en trumma & hade tänkt filma när Croy hittade men han smög fram så tyst att jag aldrig hörde honom komma förrän han kom traskade mot mig. 


Innan vi åkte hem fick hundarna gå i spiralgallertrappa. Khan stampade upp som om han aldrig gjort annat medan lilla Hyper kollade på. 

  Gömmer mig till Cobra & passar på att sola lite   .


Under tiden vi tränade fick jag sms av en kompis som föreslog lite firande av semestern på Maskot. Duschade & serverade Khan kvällsmat innan jag traskade ner mot Möllan. Vi hade en jättetrevlig kväll MEN servicen & maten var ingen höjdare   .


    


Traskade en hyfsad långrunda med Khan när jag kom hem eftersom det var svalt. Det är rätt mysigt att traska på runda sena sommar kvällar tycker jag. 


 
 
Nina

Nina

24 juni 2013 11:41

Ja det var ju värst så NORMAL träningen med Khan blev. Inget annat än svart eller vitt och det känns som att det var hög tid att det fick bli så för er med, att Khan kunde ta en tillsägelse utan att få spunk och ... ja. U N D E R B A R T! Jonas är en mkt bra coach även om han råkade säga "Duktig kille!" till stand in-hunden Petra :)). Lite clumsy faktiskt! Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

24 juni 2013 11:59

Ja det var ju rätt clumsy måste jag säga!

Det blev MYCKET bra alltsammans - jätteskönt! Verkligen på tiden :)

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards