Schaferbus

Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Ge matte något att tänka på.

Av Sabina Grönqvist - 24 februari 2013 19:28

Jag & bloggplatsen är inte alls överens om det här med att lägga upp videofilmer... skittråkigt   !


Hur som helst- har jobbat i helgen så det har "bara" blivit långrundor för Khan. Hade en rätt kul långrunda inför jobb igår. Khan fick gå lösa hela rundan & verkar börja fatta det här med att trottoarkanten = gräns. Han har ju annars tyckte att det varit hemskt kul att springa från sida till sida. Inte helt optimalt i en storstad precis. 


     


Sov över hos mamma natten till lördag. Inte lönt att hämta Khan på kvällen, gå hem, sova 4 tim, rasta Khan & lämna honom innan jobb. Det innebar att jag kunde sova till kl 06 (mer än 1 timme!! längre) & hämtade hem en långrastad kille. TACK   !! Plockade undan lite hemma, dammsög & vattnade blommor innan jag kröp ner under täcket & tittade på en film. 


I fredags körde jag till Lunds BK för att träna lydnad med Mariana. Kom dit lite tidigare för att hinna rasta av Khan rejält på fälten runtomkring. Känslan under träningen var inte helt rätt. Khan var alldeles för pigg    & jag lite för ofokuserad för att få styr på det hela riktigt så som jag hade velat. Efter lite paus i bilen för att Vera skulle få rasta av sig tyckte Mariana tydligen att vi skulle köra enligt planen att lägga en plats. Jag var väl inte lika impad efter pass 1   . Tog ut Khan & värmde honom med ett pass fritt följ som faktiskt kändes mycket bättre.  Det var långt ifrån en felfri plats MEN det var inget high chaparall över det hela & aktivitetsnivån hos Khan var dämpad när han återbördades till lagd plats. Vera var hur cool som helst & låg kvar fastän vi donade rundor med speedy gonzalez   . Det som verkade funka bäst var att jag helt enkelt var tyst (men missnöjd) när jag gick tillbaka med rymlingen. Sen fick jag i uppdrag att se ut ett riktmärke när jag lämnar & vänder upp (the critical points liksom)- en finare omskrivning för att ge mig något annat att tänka på än snällalåthonomliggakvarpleeease.  Efter träningen fick Khan & Vera busa loss. De har aldrig hälsat på varandra för men SÅ kul de hade. Mariana påpekade ju redan första träningen hur lika de är i sättet & shit när di fyrbenta upptäckta att springa var bästa grenen. Det blev åka av rejält medan jag & Mariana kunde stå och titta på. En pinne i munnen var inga problem det heller, de bara sprang & sprang. Filmen går alltså att se på facebook men jag kan inte ladda upp den på bloggen... 


 

 
 
Malin

Malin

24 februari 2013 23:17

Härliga bilder :) Har xå jobbat helgen, så skönt när dom är rastade av dagmatte :D

http://liivat.wordpress.com

Sabina Grönqvist

25 februari 2013 18:25

Det är lite lyxigt att slippa kasta du ut på runda.

 
Nina

Nina

25 februari 2013 08:47

Jag har oxå gett upp det här med att ladda upp filmer så jag har skaffat mig ett Youtube-konto, kopiera adressen till filmen och hutta in. Funkar betydligt bättre :). BRA att du tog pass 2 trots att du egentligen inte ville! Ikväll är det på brännet igen :). //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

25 februari 2013 18:26

Ska prova Youtube istället!

Lite envishet så måste snart polletten trilla ner tycker jag ;)

Ses mkt snart // Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards