Schaferbus

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Ring klocka RING ;-)

Av Sabina Grönqvist - 19 april 2012 19:18

Jag måste ju börja dagens blogg med att berätta hur bra det går med stadgeträningen helt plötsligt! Jag har ju ältat detta i ett årtionde känns det som utan resultat & stundtals har det t om gått bakåt i träningen, men nu verkar det röra sig med pytte pytte steg framåt & jag är så nöjd!   När det finns störning får Khan ligga i koppel och sen släpper jag kopplet på marken när jag känner att han ligger fint. Igår låg han i koppel på klubben & jag behövde inte lägga om eller påminna en enda gång trots att Petra sköt under tiden. Finns det inga störningar lägger jag honom, går några steg bort och vänder sen upp. Igår funkade det dessutom att lägga Khan några meter från Elvis som dessutom fick träna lite.  Grabbarna bus fick gå en rastrunda tillsammans efter träningen & både fick köra lite agilityhinder. Av någon anledning älskar Khan tunnlarna & kan springa långt för att få springa igenom dom.   



Dagen började jag med att försova mig. Jag LOVAR att jag ställde klockan igår kväll innan jag gick & la mig. Alternativ 1 är att jag stängt av den utan att veta om det medan alternativ 2 då alltså är att jag bara ställde in tiden men inte satte igång alarmet. Vaknade gjorde jag av att mamma skickade ett sms. Vid det laget borde jag vara på väg ut genom dörren så det var med lätt panik som jag kastade mig ur sängen.


I såna stunder är jag grymt tacksam att jag har en hund som fattar att det gäller att vänta medan jag gör mig iordning & sen sköta toalettbestyren snabbt. Ännu mer tacksam är jag över mamma kastade på sig kläder och mötte mig på jobb.   Tackvare det hann jag hämta en kopp kaffe innan det var dags för rapporten. 


Efter jobb gick jag med Khan till Pildammarna. Traskade runt en stund innan jag satte mig på en bänk för att sola lite. Khan fattade inte vitsen med en bränna och la sig bakom mig i skuggan. Där låg han trots joggare, gäss, ankor, barnvagnar och andra hundar. Kopplet det låg på marken.   Han fick springa av sig lite på en gräsmatta & det är ju rätt roligt att försöka räckna hur många galoppsprång den galten kan få in / meter.  


Jag har hämtat mig rätt bra från morgonens intermezzo och har gått ett varv med dammsugaren, vattnat blommorna OCH icke minst sprungit till Ica för att shoppa kaffe som var helt slut. Jag dricker mycket kaffe på jobb så de dagar jag jobbar morgon är det rätt lugnt, men när jag är ledig eller jobbar kväll måste jag ha kaffe hemma till morgonkaffet.


 

" Nu ska vi se: fick man springa fram & hälsa på hundar som vill busa!? Nej det fick man visst inte... Synd jag tror det hade varit skoj. "

 


   

Parkerat sig bakom bänken när jag solade. 


Nu är det snart dags att kolla på "Unga läkare", måste ju se om det är någon jag känner igen. Dessutom tycker jag det är lite kul att veta att det spelas in här i malmö.   


Mina bilder - som jag ska sätta i ramar istället för Ikea köp- kom förresten igår. Nu ska jag bara bestämma mig för vilka ramar/bilder var & vilka som ska vara med i fotoväggen. Känns som ett projekt för när jag är ledig tisdag & onsdag. Nästa vecka blir det förresten en tur till Ikea för lite shopping till hemmet & sen börjar jag tycka att det faktiskt liknar ett hem. Jag vill bo in mig innan jag shoppar... men nu så.  


    

 
 
Nina

Nina

20 april 2012 07:24

Härligt härligt med framsteg i stadgeträningen :)! Det såg väldigt lugnt ut när jag sneglade åt ert håll oxå *goody*. Försovning kan förstöra en hel dag - tur att supporten kunde kicka in och underlätta vardagen! Underbara vårbilder på Kamikaze. //Bamsekramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

20 april 2012 11:56

Att det är lugnt när vi tränar är GULD värt & där måste jag vara supernoga ;-)

Jag tror jag kommit på hur jag ska träna stadgan & det verkar ge resultat, men som sagt tror jag att det mesta beror på hur väl jag får in Khan i facket lugn & koncentrerad innan vi ens börjar :-)

//Kram kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Skapa flashcards