Schaferbus

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Påsken slut :-(

Av Sabina Grönqvist - 23 april 2011 05:30

Då var påsken slut för den här gången- i alla fall för mig. Jag hade ju INTE tackat nej till lite mer lediga dagar. Nu blir det morgonpass i helgen, MEN det positiva är att jag är löpare i helgen- vilket innebär att jag inte har "grupp" utan behjälplig över allt. Det brukar innebär att man springer med eld i baken MEN att man kan gå tidigare.  Min plan är alltså att flexa tidigt både lördag och söndag.  


-

Igår började jag dagen med sovmorgon. Gick en lite truddelutt med Khan, käkade frukost, drack kaffe och tog det allmänt lugnt.   Vid 10-tiden rullade jag mot klubben och det blev ett rejält träningspass. Framförgående i 3 omgångar, kryp och fritt följ, som gick kalas. Sen grejade jag lite med stadga i sitt, inte Khans bästa gren precis- schviss...    Fick greja lite med ordning & reda också men inga större grejor.     Efter lunch åkte vi ut och titta på C-kullen och framförallt Carlzon tillsammans med Nina


       Projekt "Bort med volangerna" börjar synas lite tycker jag.   Finally liksom.    Fralle tungkyssar känns inte helt fräscht.  Efter valpgos åkte vi till Vomb för lite träning. Khan fick ett spår på ca 500 meter med 4 vinklar och 6 apporter. Han jobbade på jättefint och jag klarade att låta honom jobba själv.   Tappade bort sig rejält på slutet men där VET jag att jag virrade lite, ska jag gå si eller så.   Khan jobbade tillbaka fint och tuffade iväg på rätt håll-visade det sig.   


Efter lite vila fick Khan 4 uppletande föremål. Tidigare har jag ju sprungit med ut till sakerna men idag testade jag att koppla loss när jag såg att han vindade in. Åhh så bra det blev.  Är framförallt nöjd med att alla föremål kom in till mig. På pipleksakerna (2 st av 4) fick jag klappa lite i händerna och gå några steg bakåt-men ändå. Till nästa gång ska jag ta med min gamla plånbok och en repknut till istället.


-

Efter lyckad träning fick vi oss ju dagens chock när en farbror med hund i flexi plötsligt dök upp bakom en kulle. Khan kastade sig ju naturligtvis fram  MEN rusade iallafall inte hela vägen fram. Jag ser det som ett framsteg att han faktiskt kom när jag sprang åt andra hållet.    


-

Idag efter jobb väntar en tur till klubben och en långrunda förhoppningsvis i solen. Kommer jag ifrån jobb i tid (förhoppningsvis strax efter kl 14) tänkte jag lägga ett spår någonstans- vet bara inte riktigt var, men det borde ju finnas lämpligt ställe inte allt för långt bort.   


-

Antal steg igår: 13 209

 
 
Ingen bild

Susanne

23 april 2011 10:06

En härlig Långfredag, som innehöll en massa kul!
lite lättare att tvingas jobba då! Hoppas du kan flexa ut tidigt för att hinna med lite nöjen! kram

 
Nina

Nina

23 april 2011 20:54

Asså - trevlig blogg och så MEN den typen av bilder är strängeligen förbjuden! Jag ser ju ut som en mentalpatient - uschi buschi *smisk på stjärten*. SÄRSKILT om du lägger in puddingbilder på dig själv ;)! Kraaaaaaaaam

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Mamma

25 april 2011 08:17

Härligt, rysch o pysch har ju aldrig varit riktigt din grej.

Sabina Grönqvist

27 april 2011 10:56

Nämen precis, jag är ingen volang tjej by heart ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Skapa flashcards